ἀπό ἐδῶ
Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΑΜΓΚΑ ΤΩΝ ΧΑΖΑΡΩΝ
Από όσο μπορεί κανείς να κρίνει, η ιστορία της ανθρώπινης φυλής συνδέθηκε συχνά με το γεγονός ότι ορισμένοι λαοί υιοθέτησαν όχι μόνο την επιστήμη και την τέχνη από άλλους, αλλά και τις ιδιότητες της δύναμης. Έτσι ήταν πάντα, από την εποχή των Σουμερίων που βυθίστηκαν στη λήθη μέχρι σήμερα.
Τα σύμβολα της υπέρτατης δύναμης ήταν μεταξύ των Σουμερίων, των Αιγυπτίων, των Μεσοποταμιών και των ανθρώπων που έζησαν μετά από αυτούς. Υπό αυτό το πνεύμα, είναι ίσως αφελές να πιστεύουμε ότι η Khazar tamga επινοήθηκε στην πραγματικότητα από αυτό το έθνος.
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ COG
Η αιχμή ως σύμβολο δύναμης έχει τις ρίζες του στην αρχαία ελληνική λατρεία του Άδη (Πλούτωνα). Στη μυθολογική γενεαλογία, ήταν γιος του Κρόνου και ήταν αδελφός του Δία, του Ποσειδώνα και της Δήμητρας. Αφού οι αδελφοί νίκησαν τον Κρόνο και τους Τιτάνες, έγινε μια διαίρεση του κόσμου, στην οποία ο Άδης πήρε το υπόγειο βασίλειο των νεκρών. Τρομοκρατούσε τόσο πολύ τους ανθρώπους που το όνομά του δεν λεγόταν δυνατά και όλες οι διάσημες εικόνες του Θεού ήταν ζωγραφισμένες με την ιδιότητα της εξουσίας του - μια διττή μορφή. Δύο αιχμές σήμαιναν τη δυαδικότητα του κόσμου, τη ζωή και τον θάνατο.
Το Khazar Tamga ως σύμβολο εξουσίας δεν εμφανίστηκε αρχικά μεταξύ των Χαζάρων, αλλά μεταξύ των προγόνων των τουρκικών λαών και των προγόνων τους Togarmah.( Διαβᾶστε σχετικῶς ἐδῶ. Ο Togarmah ήταν ο θρυλικός πρόγονος πολλών λαών του Καυκάσου - συμπεριλαμβανομένων των Αρμενίων και των Γεωργιανών...) Οι Χαζάροι έγιναν ανεξάρτητος λαός μόλις τον 7ο αιώνα μ.Χ. Σε έναν από τους Τούρκους Χαγκάν, η λατρεία ενός δράκου με δύο κεφάλια λύκου ήταν σεβαστή. Αργότερα άρχισε να απεικονίζεται με διττή μορφή. Αργότερα, ορισμένες φυλές το υιοθέτησαν και αυτό το tamga του Khazar Khaganate ανήκε σε πολλές οικογένειες ευγενών. Για να κάνουν το tamga του γιου διαφορετικό από το σύμβολο του πατέρα, οι κληρονόμοι της φυλής πρόσθεσαν διάφορες κατσαρώματα και γραμμές.
Μερικές τουρκικές φυλές απεικόνιζαν έναν δράκο με τρία κεφάλια λύκου, τα οποία μετά από πολλά χρόνια μετατράπηκαν σε σημάδι με τρία δόντια. Ως τρίαινα, το Khazar tamga σχετίζεται με τον ηγεμόνα του Dulo ενός από τους κλάδους της φυλής των Khazar. Όλοι οι κληρονόμοι του στην καρδιά του υπέρτατου συμβόλου ήταν μια εικόνα με τρία δόντια, στην οποία προστέθηκαν διάφορα γεωμετρικά στοιχεία ή σημεία. Έτσι, οι κληρονόμοι του Dulo υπολόγισαν τον εαυτό τους σε αυτή τη φυλή.
Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΑΙΝΑΣ
Στην πραγματικότητα, οι τουρκικές φυλές δεν επινόησαν κάτι νέο. Ακόμη και οι αρχαίοι Σουμέριοι «έδωσαν» την τρίαινα σε δύο θεούς ταυτόχρονα - την υπέρτατη θεά Inanna, που κυβερνούσε τη θρυλική χώρα της Aratta και τον Ishkur, που ήταν υπεύθυνος για τα νερά του ουρανού, τις βροντές και τις αστραπές.
Μετά τους Σουμέριους, αυτό το σύμβολο χρησιμοποιήθηκε από εκπροσώπους του μινωικού πολιτισμού, καθώς και από τους κατοίκους της αρχαίας Ινδίας.
Έχουν συνδέσει αυτό το σύμβολο για πολύ καιρό με το στοιχείο του νερού, μέχρι που το «έδωσαν» στον θεό της φωτιάς "Άγνη". Αιώνες αργότερα, αυτή η εικόνα άρχισε να συνδέεται με το όνομα του Βούδδα και ήδη συμβόλιζε το τριπλό πετράδι .
Αυτοί οι πολιτισμοί είτε εξαφανίστηκαν (Σουμέριοι), είτε μετατράπηκαν σε μεγάλες θρησκείες (Βουδδισμός), αλλά η ίδια η τρίαινα «πέρασε» τόσο στους αρχαίους Έλληνες όσο και στους αρχαίους Ρωμαίους και αιώνες αργότερα οικειοποιήθηκε από τους Τουρκικούς λαούς.
Ο Khazar Tamga έγινε ο διάδοχος όλων αυτών των τουρκικών λαών, αλλά μεταξύ των Χαζάρων το σημάδι με τη μορφή τριών αιχμών ανήκε μόνο σε μια ευγενή οικογένεια - των Dulo. Εκτός από αυτόν τον λαό, το σύμβολο με τις τρείς αιχμές χρησιμοποιήθηκε από τη φυλή των Borghigins, όπου ήταν προσωπικό σύμβολο του Τζένγκις Χαν, μετά το οποίο πέρασε στον διάδοχό του - τον γιο του Jochi. Την εποχή του Batu, το σύμβολο αποτυπώνεται σε νομίσματα.
Δεδομένου ότι η κληρονομιά πήγαινε από τον πατέρα στον μεγαλύτερο γιο, για τα άλλα μέλη της οικογένειας, το Khazar tamga - το έμβλημα του ανήκειν στη φυλή, άλλαζε πάντα. Κάθε εκπρόσωπος της αρσενικής οικογένειας ήταν υποχρεωμένος να εφεύρει το tamga του, λαμβάνοντας ως βάση το σημάδι του προγόνου.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΩΝ ΧΑΖΑΡΩΝ
Ως ξεχωριστό κράτος, η Χαζάρια υπήρχε μόνο για λίγους αιώνες - από τον 7ο έως τον 10ο αιώνα μ.Χ. Αρχικά, ήταν μέρος του Τουρκικού Χαγανάτου, αλλά μετά τη διάσπασή του, έγινε ξεχωριστό Χάγκαν. Μεταξύ αυτών που ήταν μέρος της νέας φυλετικής ένωσης ήταν οι Ούννοι, οι Ουγγρικοί λαοί, οι Σαβάνες και οι Ιρανοί.
Τον 7ο αιώνα, όλοι οι υπήκοοι του βασιλιά αυτής της ένωσης φυλών άρχισαν να ονομάζονται Χαζάροι, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους. Οι φυλές, που εισήλθαν στο χαγανάτο σε εθελοντική βάση, έπρεπε να αποτίσουν συμβολικό φόρο τιμής για την ασφάλεια των συνόρων τους. Το Khazar tamga (φωτογραφία ενός παραδείγματος παρουσιάζεται παρακάτω) έδειξε ότι ο μεταφορέας ανήκει στην κυρίαρχη φυλή της φυλής.Ο πιο επικίνδυνος εχθρός των Χαζάρων εκείνη την εποχή ήταν το αραβικό χαλιφάτο, συνεχείς αψιμαχίες με τις οποίες με ποικίλη επιτυχία αύξησαν το έδαφος του βασιλείου και στη συνέχεια μειώθηκαν. Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ειρήνης μεταξύ των Χαζάρων και του χαλιφάτου το 737, καθιερώθηκε η εμφάνιση της ειρήνης και το Ισλάμ έγινε η θρησκεία του χαγανάτου.
Στις αρχές του 8ου αιώνα, σημειώθηκε σταδιακή μετάβαση από το Ισλάμ στον Ιουδαϊσμό, μετά τον οποίο έναν αιώνα αργότερα ανακηρύχθηκε κρατική θρησκεία. Η αλλαγή πίστης έλαβε χώρα περισσότερες από μία φορές, αφού τον 10ο αιώνα οι Χαζάροι ασπάστηκαν ξανά το Ισλάμ μετά τη σύναψη μιας στρατιωτικής συμμαχίας με τον Χορεζμ. Προς τα τέλη του 10ου αιώνα παρέμειναν διάσπαρτες φυλές από το βασίλειο των Χαζάρων, για το οποίο έφταιγε ο πρίγκιπας Βλαντιμίρ, ο οποίος έκανε εκστρατεία το 985 και επέβαλε φόρο τιμής στο Χαγανάτο.
ΡΩΣΙΑ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ
Σύμφωνα με τα κοινωνικά και εθνοτικά πρότυπα που υιοθετήθηκαν εκείνη την εποχή, τα περισσότερα από τα κράτη που ζούσαν σε αυτές τις χώρες ονομάζονταν χαγανάτα. Αυτό ισχύει εδώ και πολλούς αιώνες. Η Ρωσία του Κιέβου δεν γλίτωσε από αυτό, αλλά από τα τέλη του 9ου αιώνα, οι διάσπαρτες φυλές ενώθηκαν και η Ρωσία έγινε κράτος. Αυτό έγινε από τον πρίγκιπα Όλεγκ, ο οποίος το 882 άφησε το Νόβγκοροντ και σκότωσε τον Άσκολντ και τον Ντιρ, τους ηγεμόνες του Κιέβου. Ενώνοντας τις φυλές, ανακήρυξε τη γη ρωσική και το Κίεβο έγινε πρωτεύουσα του κράτους.
Ο Άσκολντ και ο Ντιρ ήταν κυβερνήτες του Ρουρίκ, ο οποίος κλήθηκε στο πριγκιπάτο πρώτα στη Λάντογκα και μετά στο Νόβγκοροντ. Από τον Ρούρικ, δούκα της Γιουτλάνδης, ξεκίνησε μια νέα δυναστεία πριγκίπων. Ο πρίγκιπας Oleg ως διάδοχός του άρχισε να βασιλεύει στο Κίεβο μετά τη σύλληψή του.
Αν και το Κίεβο ιδρύθηκε τον 5ο αιώνα και οι περιοχές γύρω από αυτό και οι φυλές που ζούσαν εκεί ονομάζονταν Ρώσοι, οι Ρως του Κιέβου έγιναν ενιαίο και ισχυρό κράτος τον 10ο αιώνα. Όπως συνηθιζόταν με όλους τους ηγεμόνες, ο Ρουρίκ είχε το δικό του φυλετικό σήμα, το οποίο βασιζόταν στο όνομά του.
ΣΗΜΑΔΙ RURIK
Το αρχικό οικόσημο του Rurik ήταν η εικόνα ενός γερακιού. Ήταν ζωγραφισμένος είτε να πετάει έξω από τη φωλιά είτε να στέκεται στα φτερά.
Στα νομίσματα του 939, ένας σταυρός και τρεις τελείες που συμβολίζουν την Αγία Τριάδα βρίσκονται πάνω από το κεφάλι του γερακιού. Αυτό είναι κατανοητό, αφού ο Ρούρικ βαφτίστηκε όσο ζούσε ακόμα στη Γιουτλάνδη.
Ο Ρόρικ της Γιουτλάνδης, ο δούκας στην εξορία, έγινε αργότερα γνωστός ως Ρούρικ. Τοποθέτησε στο οικόσημό του, ή, όπως ονομάζονταν τότε, tamge, την εικόνα του πιο γρήγορου γερακιού - roraha, αφού το όνομα του πουλιού ήταν σύμφωνο με το όνομά του. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι στη Λάντογκα δόθηκε το οικόσημο του Δανού Δούκα, κάτι που μαρτυρείται από πολυάριθμες αρχαιολογικές ανασκαφές.
Αυτό το σύμβολο έχει γίνει κοινό όχι μόνο σε μέρη όπου κυβέρνησε ο Ρούρικ, αλλά και σε άλλες πόλεις. Έτσι, στην άκρη μιας ζώνης χυτευμένης σε μπρούτζο, το γεράκι απεικονίζεται με μια ουρά δύο ανεστραμμένων V και ένας σταυρός είναι ευδιάκριτος στη δεξιά πτέρυγα και στη ζώνη. Αυτή η άκρη βρέθηκε σε έναν ανάχωμα κοντά στο Chernigov και χρονολογείται από τα τέλη του 9ου - αρχές του 10ου αιώνα.
Η γραφική εικόνα των φτερών και του κεφαλιού του γερακιού ήταν το πρωτότυπο και η βάση της tamga του Μεγάλου Βολοντιμίρ. ..
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ( ή ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΗΛΙΟΥ )
Δεδομένου ότι ο Ρουρικόβιτς ανταγωνιζόταν συνεχώς με το βασίλειο των Χαζάρων, το Χαζάρ tamga είναι θεμελιωδώς διαφορετικό από τα σημάδια της φυλής του Δανού δούκα. Έτσι, στο "Λόγος για το Σύνταγμα του Ιγκόρ" όλοι οι πρίγκιπες του Ρουρικόβιτς ονομάζονται γεράκια και τα γεγονότα του έργου λένε για τις εκστρατείες των γερακιών εναντίον του Polovtsy, που ονομάζονται galitsy στο βιβλίο: "Σαν καταιγίδες τα γεράκια πέρασαν από τα χωράφια, τα κοπάδια της αγέλης τρέχουν στον Μεγάλο Δον».
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το γεράκι ήταν ένα τοτέμ μεγάλου είδους, στο οποίο ανήκε ο Ρουρίκ, του οποίου ο πιο στενός συγγενής ήταν ο Δανός πρίγκιπας Άμλετ.
Η τροποποίηση του γερακιού σε διττή μορφή, και στη συνέχεια σε τρίαινα, έγινε σταδιακά, έως ότου το σύμβολο του Βλαντιμίρ απέκτησε τα χαρακτηριστικά που έχει σήμερα το έμβλημα της Ουκρανίας.
Το Khazar tamga, το οποίο αρχικά βασιζόταν σε έναν δικέφαλο ή τρικέφαλο δράκο με κεφάλια λύκων, δεν έχει καμία σχέση με τα οικόσημα των πριγκίπων του Κιέβου. Tamga καλούνταν όλα τα πατρογονικά σημάδια εκείνης της εποχής.
Πολυάριθμα αρχαιολογικά ευρήματα το επιβεβαιώνουν.
ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Πριν από τον Μέγα Βλαντιμίρ, τα σύμβολα των πριγκίπων του Κιέβου ήταν δύο αιχμές, συμβολίζοντας ένα γεράκι που πετάει στον ουρανό. Πάνω από το κεφάλι του απεικονιζόταν ένας σταυρός. Αφού ο Βλαντιμίρ άρχισε να κυβερνά το Κίεβο, άλλαξε την τρίαινα του Ρουρικόβιτς σε τρίαινα, όντας παράνομα γεννημένος γιος του. Το σύμβολό του σήμαινε ένα γεράκι που πετούσε έξω από τις φωλιές τους.
Το σύγχρονο εθνόσημο της Ουκρανίας εισήχθη για πρώτη φορά ως σύμβολο της χώρας το 1917 σε κρατικές πιστωτικές κάρτες.
Ἀπό : ἐδῶ
Εὐχαριστοῦμε τόν φῖλο ἀναγνώστη γιά τήν παραπάνω σελίδα πού μᾶς ἔδωσε μέ σχόλιό του, ἐδῶ μαζύ μέ ἄλλες,πραγματικῶς πολύτιμες,πληροφορίες γιά ἀρχαῖα σύμβολα ( τρίαινα,ἑπτάφωτη λυχνία,σταυρός,ἑξάκτινο ἀστέρι κ.λπ.).
Ἡ Πελασγική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου