Το
πρόγραμμα της φρεγάτας κλάσης Constellation του πολεμικού ναυτικού των
ΗΠΑ αντιμετωπίζει υπέρβαση κόστους κατά 40%, που αποδίδεται σε ελλιπή
σχέδια και υποεκτιμήσεις στην προσαρμογή ξένων σχεδίων. Αρχικά με στόχο
να είναι το πρόγραμμα οικονομικά αποδοτικό, προέκυψαν ζητήματα
διαλειτουργικότητας με ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία λόγω αλλαγών στο
σχεδιασμό. Ο υπουργός Πολεμικού Ναυτικού Κάρλος Ντελ Τόρο κατηγόρησε τον
Ιταλό εργολάβο και την κυβέρνηση Τραμπ, αλλά το Γραφείο Λογοδοσίας της
Κυβέρνησης (GAO) τόνισε τις άκαμπτες απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού
ως σημαντικό παράγοντα. Το πραγματικό κόστος κάθε φρεγάτας κλάσης
Constellation προβλέπεται τώρα να είναι περίπου 1,6 δισεκατομμύρια
δολάρια.
Με
τον κλασικό τρόπο του Πενταγώνου κάποιοι υποτίμησαν το κόστος της
φρεγάτας κλάσης Constellation κατά 40%. Πλέον, το Πολεμικό Ναυτικό, το
οποίο βρισκόταν σε φρενίτιδα δαπανών, δεν υπολόγισε σωστά το κόστος της
νέας του φρεγάτας κι όχι χι κατά 5 ή 10%, αλλά κατά 40%! Εάν μια
ιδιωτική εταιρεία υπολόγιζε λανθασμένα τον προϋπολογισμό της για ένα
πρόγραμμα κατά 40%, θα είχε τρομακτικό πρόβλημα. Αλλά τώρα πρόκειται
απλώς για ένα άλλο σφάλμα στρογγυλοποίησης για το Πεντάγωνο και την
αμυντική βιομηχανική βάση που ήδη λαμβάνει πάρα πολλά χρήματα και
αποδίδει πολύ λιγότερα από όσα υποσχέθηκε!
Το ναυτικό των ΗΠΑ απλώς σπαταλά τα χρήματά μας αυτές τις μέρες
Φαίνεται
ότι το Πολεμικό Ναυτικό τα έκανε θάλασσα με τη φρεγάτα κατευθυνόμενων
πυραύλων επόμενης γενιάς κλάσης Constellation. Σύμφωνα με το USNI News,
το Πολεμικό Ναυτικό ενέκρινε τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των
Constellation με «ελλιπή στοιχεία του σχεδιασμού του πλοίου –
συμπεριλαμβανομένων των κενών πληροφοριών που σχετίζονται με δομικά
συστήματα, σωληνώσεις, εξαερισμό και άλλα συστήματα – και υποεκτίμηση
της προσαρμογής ενός ξένου σχεδίου για την κάλυψη των απαιτήσεων του US
Navy”. Αυτές οι εξελίξεις, με τη σειρά τους, οδήγησαν σε αυτό που το
Πολεμικό Ναυτικό αναφέρει ευφημιστικά ως «απρογραμματισμένη αύξηση
βάρους».
Με
άλλα λόγια, η νέα κλάση Constellation είναι τώρα ένα μεγάλο σχέδιο,
προκαλώντας κάθε είδους επιπλοκές για το σκάφος καθώς το Πολεμικό
Ναυτικό προχωρά στην ανάπτυξή του. Το πρόβλημα επανέρχεται στο γεγονός
ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει συνεργαστεί με την Fincantieri Marinette
Marine, που είναι επίσης υπεύθυνη για την κατασκευή πολλών ευρωπαϊκών
πολεμικών πλοίων και τα “καταστροφικά” Littoral Combat Ship (LCS) του
Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Παρά το γεγονός ότι είχε ημιτελή στοιχεία
του σχεδιασμού του πλοίου, το Ναυτικό ανέθεσε στην Fincantieri να
αρχίσει να κόβει χάλυβα για την κλάση Constellation.
Βέβαια,
μόνο μετά την κοπή του χάλυβα το Πολεμικό Ναυτικό κατάλαβε ότι είχαν
κάνει λάθος. Το όλο θέμα της κατασκευής των Constellation με την
Fincantieri Marinette Marine ήταν να αυξηθεί η διαλειτουργικότητα με τα
συμμαχικά ναυτικά καθώς και να μειωθεί το συνολικό κόστος. Τώρα όμως που
το Πολεμικό Ναυτικό υπολόγισε τόσο λανθασμένα τις απαιτήσεις σχεδιασμού
για το εν λόγω σκάφος, υπάρχει και το οικονομικό κομμάτι. Στη
συγκεκριμένη περίπτωση της κλάσης Constellation, η συνεργασία με τη
Fincantieri προοριζόταν να έχει 85% διαλειτουργικότητα με τη φρεγάτα
κλάσης FREMM. Λόγω όμως όλων των σχεδιαστικών αλλαγών στις οποίες
επέμεινε το Πολεμικό Ναυτικό, η κλάση Constellation έχει τώρα μόνο 15%
διαλειτουργικότητας με τα ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία.
Οι πολιτικοί δείχνουν το δάχτυλο
Ο
υπουργός Ναυτικού της κυβέρνησης Μπάιντεν, Κάρλος Ντελ Τόρο, προσπάθησε
στην πραγματικότητα να κατηγορήσει τόσο την Fincantieri Marinette
Marine όσο και την κυβέρνηση Τραμπ. Σε μια εκλογική χρονιά κατά την
οποία ο 46ος πρόεδρος, το αφεντικό του Ντελ Τόρο, μάχεται να
επανεκλεγεί, το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται είναι να κατηγορηθούν
για την προφανή έλλειψη επίβλεψης αυτού του έργου. Όμως η Fincantieri
δεν έκανε τίποτα κακό. Κάθε εργολάβος για το Υπουργείο Άμυνας υποβάλλει
προσφορές και υπόσχεται. Απλώς η Fincantieri είναι ξένος εργολάβος,
επομένως είναι ένας εύκολος στόχος για την κυβέρνηση Μπάιντεν που θέλει
απεγνωσμένα να μεταβιβάσει την ευθύνη. Η πραγματική τιμή της κλάσης
Constellation θα είναι πιο κοντά στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, 40%
περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Ωστόσο, παρά όλες τις
κατηγορίες εναντίον της Fincantieri και της κυβέρνησης Trump, όλοι
γνωρίζουν ότι αιτία του προβλήματος ήταν τα επαχθή (και αποκλειστικά)
«511 λειτουργικά έγγραφα σχεδιασμού» του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία
ακόμη και το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) συνέστησε να
τροποποιηθούν σοβαρά για καλύτερη απόδοση.
Το Ναυτικό φταίει ακόμα περισσότερο από τους πολιτικούς
Εάν
υπάρχει κάποιος άλλος εκτός από την κυβέρνηση Μπάιντεν που πρέπει να
κατηγορηθεί είναι το ίδιο το Ναυτικό. Πράγματι, οι συστάσεις του GAO
δεν ήταν πολιτικές. Ήταν γραφειοκρατικές. Από τις πέντε κύριες
συστάσεις που έκανε το GAO το Πολεμικό Ναυτικό αποδέχθηκε τέσσερις αλλά
απέρριψε την πέμπτη, η οποία καλούσε το Ναυτικό να ενημερώσει τις
πρακτικές δοκιμών του. Η ουσία είναι ότι το Υπουργείο Άμυνας έχει
κολλήσει στο παρελθόν. Ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουν, σχεδιάζουν και
κατασκευάζουν εξοπλισμό δεν αντικατοπτρίζει πλέον τη διαρκώς
μεταβαλλόμενη πραγματικότητα του σύγχρονου πολέμου.
Ούτε
έχουν επίγνωση (ή σέβονται) το γεγονός ότι διαχειρίζονται
δισεκατομμύρια δολάρια των φορολογούμενων, που προέρχονται από τους
μισθούς σκληρά εργαζόμενων Αμερικανών που βρίσκονται σε ολοένα και
μεγαλύτερη οικονομική πίεση. Εάν το Πολεμικό Ναυτικό πιστεύει ότι
χρειάζεται τα εν λόγω συστήματα (στην πραγματικότητα δεν τα
χρειάζονται), θα πρέπει να φροντίσει να διαχειριστεί καλύτερα το
πρόγραμμα και να διατηρήσει το κόστος όσο το δυνατόν περισσότερο.
Με πληροφορίες από nationalinterest.org, απόδοση: defence-point.gr
Πηγή: https://i-epikaira.blogspot.com/2024/06/constellation-16.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου