Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Γιατί η ελληνική αντι-Navtex άφησε αναπάντητη την τουρκική διεκδίκηση υφαλοκρηπίδας νοτίως της Ρόδου;

Oι παράνομες Navtex του Oruc Reis (σκίαση με διάφορα χρώματα). Με ροζ γραμμή η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E) η οποία τερματίζει λίγο πριν τον 28ο Μεσημβρινό (σημείο Α). Με κίτρινο η τουρκική Navtex (0592/24) που εκδόθηκε 24/06/24.

iEpikaira.- Στο προηγούμενο σημείωμά μας (25/06/24) παρουσιάσαμε στοιχεία σχετικά με την νέα πρόκληση της Τουρκίας (η οποία αγνοεί επιδεικτικά την -εκ των πραγμάτων αποδειχθείσα- ετεροβαρή Διακήρυξη των Αθηνών αλλά απαιτεί από την Ελλάδα να την εφαρμόζει κατά γράμμα) έναντι της Ελλάδας, με την παράνομη Navtex (0592/24 στις 26/06/24), η οποία παραβιάζει την οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ και την μη οριοθετημένη ελληνική υφαλοκρηπίδα ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού καθώς και την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η Ελλάδα λοιπόν εξέδωσε μια αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24), η οποία όμως παρουσιάζει μια περίεργη -αν όχι ύποπτη- ιδιομορφία. Αντί η ελληνική αντι-Navtex να αναφέρεται στην περιοχή που η Ελλάδα θεωρεί ότι εμπίπτει στις δικές της θαλάσσιες ζώνες ως απάντηση στην τουρκική διεκδίκηση, οι ελληνικές αρχές επέλεξαν να αποτυπώσουν μόνο την όδευση (μπλε γραμμή στον Χάρτη-2) του καλωδίου το οποίο πρόκειται να ποντιστεί από το «C/S Teliri». Σημειώνεται εδώ ότι η τουρκική Navtex (0592/24) κάνει ρητή αναφορά σε εργασίες πόντισης καλωδίων εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας, ενώ η ελληνική αντι-Navtex (576/24) αγνοεί την τουρκική αξίωση και απλώς αναφέρεται στις συντεταγμένες της όδευσης του καλωδίου.

Η Ελληνική αντι-NAVTEX:
ZCZC HA76
250010 UTC JUN 24
IRAKLEIO RADIO NAVWARN 576/24
MEDITERRANEAN SEA
UNDERWATER CABLE INSTALLATION WILL BE
CARRIED OUT BY VESSEL C/S ‘TELIRI’
FROM 25 JUN 24 UNTIL 23 JUL 24
IN THE LINE BETWEEN THE POINTS:
34-36.93N 028-57.63E
34-36.95N 028-57.98E
34-37.01N 028-58.77E
34-36.96N 028-59.97E
34-36.54N 029-09.67E
34-35.36N 029-20.52E
34-35.54N 029-29.97E
34-35.56N 029-30.73E
34-34.56N 029-36.52E
34-34.99N 029-43.12E
34-35.27N 029-47.48E
34-36.67N 029-53.20E
34-37.30N 029-55.76E
34-37.08N 029-59.98E
34-36.67N 028-46.90E
34-35.50N 028-44.08E
34-35.36N 028-43.76E
34-35.12N 028-43.18E
34-33.64N 028-36.53E
34-32.99N 028-30.39E
34-32.95N 028-29.97E
34-31.92N 028-20.28E
34-31.65N 028-17.74E
34-31.45N 028-14.21E
34-31.05N 028-07.37E
34-30.68N 028-06.19E
34-29.94N 028-03.86E
34-28.70N 027-59.97E
34-26.98N 027-54.58E
34-26.30N 027-52.86E
34-25.79N 027-51.56E
34-23.45N 027-45.61E
34-21.73N 027-42.53E
34-19.50N 027-38.52E
34-19.06N 027-37.83E
34-18.61N 027-37.14E
34-14.45N 027-30.63E
34-14.20N 027-29.97E
34-13.19N 027-27.36E
34-13.01N 027-26.90E
34-10.38N 027-23.69E
34-10.06N 027-23.30E
34-07.68N 027-20.39E
34-04.31N 027-16.29E
34-02.34N 027-13.89E
34-01.64N 027-13.04E
34-01.00N 027-12.26E
34-01.00N 027-12.26E
33-59.47N 027-11.25E
INSIDE HELLENIC CONTINENTAL SHELF
AND EXCLUSIVE ECONOMIC ZONE
WIDE BERTH REQUESTED
CANCEL THIS MSG ON 232200 UTC JUL 24
Χάρτης-1: Σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημονίο (σημεία F,E) η Τουρκία χάραξε τα όρια της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί και τα κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) στις 18/03/2020 (μαύρη γραμμή A,B,C,D,E,F και G ανατολικά της Κρήτης που δεν διακρίνεται). Στα όρια αυτά εν συνεχεία τοποθέτησε τις παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO του 2009-2011-2012 (με κόκκινη και ροζ σκίαση) καθώς και τις νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας του 2007 (με κίτρινα όρια).

Στον Χάρτη-1 αποτυπώνονται τα όρια της υφαλοκρηπίδας την οποία η Τουρκία παρανόμως εποφθαλμιά μετά το τουρκολιβυκό ψευδομνημονίο τα οποία κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) καθώς επίσης και οι παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO (2009-2011-2012) αλλά και οι καθόλα νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στον Χάρτη-2 έγινε αντιπαραβολή της τουρκικής Navtex (0592/24 με κίτρινη σκίαση) καθώς και της ελληνικής αντι-Navtex (576/24 με μπλε γραμμή). 
Χάρτης-2: Στον Χάρτη-1 της Τουρκίας έγινε αντιπαραβολή με ροζ γραμμή η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E) η οποία τερματίζει λίγο πριν τον 28ο Μεσημβρινό (σημείο Α). Με κίτρινη σκίαση είναι η τουρκική Navtex (0592/24 που εκδόθηκε 24/06/24) και με μπλε σκούρο είναι η όδευση της ελληνικής αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24) 

Το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πότε ενημερώθηκαν οι ελληνικές αρχές για τις εργασίες που πρόκειται το «C/S Teliri» να διεξάγει; Το δεύτερο είναι, το ότι προηγήθηκε η τουρκική Navtex σημαίνει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του «C/S Teliri» ζήτησε πρώτα άδεια από την Τουρκία; Αν ναι γιατί; Το πιο κρίσιμο ερώτημα όμως είναι γιατί ενώ η Τουρκία διεκδίκησε περιοχή εντός της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ (δυτικά του 28ου Μεσημβρινού) και της ελληνικής υφαλοκρηπίδας -η οποία υφίσταται ipso facto et ab initio- (ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού), παρά ταύτα η Ελλάδα εξέδωσε αντι-Navtex μόνο με την όδευση του καλωδίου που θα ποντιστεί, αφήνοντας αναπάντητη την τουρκική αξίωση; 



Πηγή: https://i-epikaira.blogspot.com/2024/06/navtex_26.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου