Επίσης υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που τα τουρκικά μαχητικά εγκλωβίστηκαν από τα αντίστοιχα ελληνικά σε βολές παραμέτρων πυραύλων μακρού βεληνεκούς AIM-120C. Eπίσης τα τουρκικά μαχητικά προσπάθησαν να ανταποδώσουν σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις με αντίστοιχη χρήση των δικών τους ραντάρ…
Έτσι εκτός από τις υπερπτήσεις που πραγματοποιήθηκαν πάνω από τις νήσους ν. Μακρονήσι, ν. Ανθρωποφάγοι και ν. Αγαθονήσι τα 6 τουρκικά μαχητικά F-16 και το ένα CN-235 πραγματοποίησαν αριθμό ρεκόρ 41 παραβιάσεων του ΕΕΧ και 2 παραβιάσεων του FIR Αθηνών. Η τουρκική δραστηριότητα εκδηλώθηκε πρακτικά σε όλο το Αιγαίο, από βορρά, στο κεντρικό Αιγαίο και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Μια σημαντική διαφορά στο «ποιοτικό» σκέλος των παραβιάσεων ήταν ότι οι τούρκοι πιλότοι ήταν ιδιαίτερα προκλητικοί στη συμπεριφορά τους καθώς με την εμφάνιση των ελληνικών μαχητικών ξεκινούσαν ελιγμούς εγκλωβισμού των ελληνικών αεροσκαφών, κάτι που έγινε αμέσως αντιληπτή από το ΕΚΑΕ (Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων).
Υπενθυμίζεται πως το ιταλικό ερευνητικό σκάφος OGS Explora, το οποίο θα πόντιζε καλώδιο οπτικών ινών, όντας εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας νότια της Κρήτης, με κατεύθυνση το Μαρμαρά στις τουρκικές ακτές και έχοντας ζητήσει άδεια για διέλευση επικράτειά μας από την Τουρκία πρακτικά ανέκρουσε πρύμνα ύστερα από την ελληνική προειδοποίηση.
H Ελλάδα προειδοποίησε ότι «θα αντιδράσει» αν συνέχιζε την πορεία του χωρίς να ανακαλέσει το αίτημα που είχε υποβάλλει στην Τουρκία για να του δώσει άδεια να περάσει μέσα από την … ελληνική επικράτεια.
Το ιταλικό σκάφος «πείστηκε» από την ελληνική αντίδραση, ακινητοποιήθηκε περίπου 60 μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας και ενώ βρισκόταν κοντά του η τουρκική φρεγάτα TCG Gelibolu (F 493) προκειμένου να το προστατέψει από τυχόν ελληνική αντίδραση και στη συνέχεια αναγκάστηκε να επιστρέψει ...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου