Εγνατία Οδός: Κόστισε 6 δισεκατομμύρια ευρώ συν τον ΦΠΑ και απαιτεί 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την ηλεκτροδότησή της. Ούτε
μισό σκανδαλάκι, ούτε μισό ευρώ κλεμμένο, ούτε μισή παρανομία ...σ'
αυτό το έργο μήκους 800 χιλιομέτρων. Ο πεντακάθαρος Λαλιώτης μαζί με
τους πεντακάθαρους εγκληματίες της HalliBarton φρόντισαν να αποκτήσουμε
αυτό το έργο που υπολειτουργεί, που δεν έχει έσοδα και που ψάχνουν
ιδιώτη να το ξεφορτωθούν. Μάλιστα θέλουν να πληρώσουμε ΕΜΕΙΣ την
τοποθέτηση φωτοβολταϊκών ώστε να μειωθεί η δαπάνη του ηλεκτρισμού κι ο
ιδιώτης να βγάζει περισσότερα καθαρά κέρδη.
Τα δισεκατομμύρια που πληρώσαμε για την Εγνατία... δεν τα είχαμε... τα δανειστήκαμε. Και οι τόκοι που αντιστοιχούν σ'αυτά τα δάνεια είναι πολύ υψηλότεροι της δαπάνης για το ρεύμα που αδυνατούν να καλύψουν.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ πήρε ήδη νέο δάνειο 250 εκατομμυρίων για να καλύψει τα έξοδά της. Ο Λαλιώτης ζωγράφισε και στα ΜΜΕ απαγορεύεται οποιαδήποτε αναφορά στη μεγαλειότητά του.
Για την εταιρία δολοφόνων Halliburton μπορείτε να δείτε το ΔΟΓΜΑ του ΣΟΚ:
Μας ενημερώνει το "Capital":
Σε ένα ακόμη εγχείρημα αξιοποίησης περιουσιακού στοιχείου του Δημοσίου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ.
Εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού καθώς και τριών κάθετων αξόνων (Σιάτιστα – Ιεροπηγή/Κρυσταλοπηγή, Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι).
Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 800 χλμ. που εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου θεωρείται ένα από τα "φιλέτα” του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, καθώς πέραν του στρατηγικού χαρακτήρα που έχει η χάραξή του, αποτελεί ένα "έτοιμο” έργο για τον επενδυτή που θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση της Οδού. Ανάλογη προσπάθεια, χωρίς κατάληξη, υπήρξε και το 2013. Τώρα, πρόθεση του Ταμείου είναι η παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα, η κατασκευή του οποίου από κρατικούς και κοινοτικούς πόρους κόστισε 6 δισ.ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, για 35 χρόνια (σ.σ. ενδεχομένως και 40, ανάλογα με το μοντέλο αξιοποίησης που θα προκριθεί) σε ιδιώτη επενδυτή. Ο τελευταίος θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τους ήδη λειτουργούντες σταθμούς διοδίων και των νέων σταθμών που το ελληνικό Δημόσιο οφείλει να παραδώσει στον ανάδοχο
Στην Εγνατία λειτουργούν σήμερα οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό αναμένεται να λειτουργήσουν 15+5 σταθμοί διοδίων, ενώ θα υπάρξει αναπροσαρμογή του ύψους τους.
Αγκάθια
Το ζήτημα των διοδίων, πάντως, στην Εγνατία αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμη πεδίο διαπραγματεύσεων. Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάιο με τροπολογία που κατέθεσε ο ο ΥΠΟΜΕΔΙ Χρ. Σπίρτζης (σε νόμο για την κύρωση διακρατικής συμφωνίας με το Ιράκ) υπήρξε εμπλοκή με το ζήτημα των διοδίων και της χωροθέτησης νέων σταθμών. Με νέα παρέμβαση τον περασμένο Ιούνιο υπήρξε τροποποίηση των αρχικών διατάξεων.
Σε εκκρεμότητα παραμένει και το ζήτημα της 16ετούς δανειακής σύμβασης της Εγνατίας Οδού με την Τράπεζα Πειραιώς, αρχικού ύψους 250 εκατ. ευρώ, που είχε υπογραφεί προ δεκαετίας για την ολοκλήρωση των έργων του οδικού άξονα με ενέχυρο τα διόδια και με όρο τη σταδιακή ανάπτυξη σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο. Η τράπεζα κατήγγειλε τη δανειακή σύμβαση και τα δύο μέρη εισήλθαν σε διαδικασία διαιτησίας, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια το ζήτημα να διευθετηθεί μέσω φιλικού διακανονισμού
Παράλληλα, εξετάζεται από το ΤΑΙΠΕΔ και η δυνατότητα να αναπτυχθεί κατά μήκος του οδικού άξονα σύστημα φωτοβολταϊκών πάνελς, ώστε αρχικά να καλυφθεί το ενεργειακό κόστος του έργου και η επένδυση να γίνει πιο ελκυστική για τους υποψήφιους ομίλους. Η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατ.ευρώ για ενεργειακό κόστος, το οποίο με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι να υπερκαλυφθεί.
Ήδη πάντως, άρχισαν να εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις. Με ανακοίνωσή τους, εργαζόμενοι στην ομώνυμη εταιρεία εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση, σημειώνοντας ότι αν προχωρήσει ο σχετικός σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα "σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου λόγω αύξησης διοδίων".
Ακολουθεί σχετικό φωτογραφικό υλικό:
Τα δισεκατομμύρια που πληρώσαμε για την Εγνατία... δεν τα είχαμε... τα δανειστήκαμε. Και οι τόκοι που αντιστοιχούν σ'αυτά τα δάνεια είναι πολύ υψηλότεροι της δαπάνης για το ρεύμα που αδυνατούν να καλύψουν.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ πήρε ήδη νέο δάνειο 250 εκατομμυρίων για να καλύψει τα έξοδά της. Ο Λαλιώτης ζωγράφισε και στα ΜΜΕ απαγορεύεται οποιαδήποτε αναφορά στη μεγαλειότητά του.
Για την εταιρία δολοφόνων Halliburton μπορείτε να δείτε το ΔΟΓΜΑ του ΣΟΚ:
Μας ενημερώνει το "Capital":
Σε ένα ακόμη εγχείρημα αξιοποίησης περιουσιακού στοιχείου του Δημοσίου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ.
Εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού καθώς και τριών κάθετων αξόνων (Σιάτιστα – Ιεροπηγή/Κρυσταλοπηγή, Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι).
Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 800 χλμ. που εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου θεωρείται ένα από τα "φιλέτα” του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, καθώς πέραν του στρατηγικού χαρακτήρα που έχει η χάραξή του, αποτελεί ένα "έτοιμο” έργο για τον επενδυτή που θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση της Οδού. Ανάλογη προσπάθεια, χωρίς κατάληξη, υπήρξε και το 2013. Τώρα, πρόθεση του Ταμείου είναι η παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα, η κατασκευή του οποίου από κρατικούς και κοινοτικούς πόρους κόστισε 6 δισ.ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, για 35 χρόνια (σ.σ. ενδεχομένως και 40, ανάλογα με το μοντέλο αξιοποίησης που θα προκριθεί) σε ιδιώτη επενδυτή. Ο τελευταίος θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τους ήδη λειτουργούντες σταθμούς διοδίων και των νέων σταθμών που το ελληνικό Δημόσιο οφείλει να παραδώσει στον ανάδοχο
Στην Εγνατία λειτουργούν σήμερα οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό αναμένεται να λειτουργήσουν 15+5 σταθμοί διοδίων, ενώ θα υπάρξει αναπροσαρμογή του ύψους τους.
Αγκάθια
Το ζήτημα των διοδίων, πάντως, στην Εγνατία αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμη πεδίο διαπραγματεύσεων. Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάιο με τροπολογία που κατέθεσε ο ο ΥΠΟΜΕΔΙ Χρ. Σπίρτζης (σε νόμο για την κύρωση διακρατικής συμφωνίας με το Ιράκ) υπήρξε εμπλοκή με το ζήτημα των διοδίων και της χωροθέτησης νέων σταθμών. Με νέα παρέμβαση τον περασμένο Ιούνιο υπήρξε τροποποίηση των αρχικών διατάξεων.
Σε εκκρεμότητα παραμένει και το ζήτημα της 16ετούς δανειακής σύμβασης της Εγνατίας Οδού με την Τράπεζα Πειραιώς, αρχικού ύψους 250 εκατ. ευρώ, που είχε υπογραφεί προ δεκαετίας για την ολοκλήρωση των έργων του οδικού άξονα με ενέχυρο τα διόδια και με όρο τη σταδιακή ανάπτυξη σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο. Η τράπεζα κατήγγειλε τη δανειακή σύμβαση και τα δύο μέρη εισήλθαν σε διαδικασία διαιτησίας, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια το ζήτημα να διευθετηθεί μέσω φιλικού διακανονισμού
Παράλληλα, εξετάζεται από το ΤΑΙΠΕΔ και η δυνατότητα να αναπτυχθεί κατά μήκος του οδικού άξονα σύστημα φωτοβολταϊκών πάνελς, ώστε αρχικά να καλυφθεί το ενεργειακό κόστος του έργου και η επένδυση να γίνει πιο ελκυστική για τους υποψήφιους ομίλους. Η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατ.ευρώ για ενεργειακό κόστος, το οποίο με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι να υπερκαλυφθεί.
Ήδη πάντως, άρχισαν να εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις. Με ανακοίνωσή τους, εργαζόμενοι στην ομώνυμη εταιρεία εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση, σημειώνοντας ότι αν προχωρήσει ο σχετικός σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα "σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου λόγω αύξησης διοδίων".
Ακολουθεί σχετικό φωτογραφικό υλικό:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου