Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΠΟΛΕΜΟ

Greek Spirit......5-1-2017
Η εξόρυξη  φυσικού αερίου και πετρελαίου ως οικονομική δραστηριότητα δεν κομίζει έσοδα χωρίς αξιόλογο δίκτυο διανομής τους. Για παράδειγμα, τι αξία έχει μια υδροηλεκτρική εγκατάσταση εάν δεν είναι δυνατόν να διανεμηθεί το παραγόμενο ρεύμα στην κατανάλωση μέσω ενός αξιόπιστου δικτύου. Η τροφοδοσία της Ευρώπης σε αέριο γίνεται κατά κύριο λόγο από την Ρωσία μέσω ενός δικτύου χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών οι οποίοι μέχρι σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος τους διατρέχουν την Ουκρανία προτού διακλαδωθούν προς τις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
Εναλλακτικοί πάροχοι αερίου της Ευρώπης είναι οι Αραβικές χώρες και κυρίως το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία. Το αέριο των Αράβων φθάνει στην Ευρώπη με ειδικά πλοία τάνκερ και μάλιστα στην πιο ακριβή και επεξεργασμένη μορφή του , στο υγροποιημένο ή LNG. Η υγροποίηση του είναι απαραίτητη για να μπορέσει να μεταφερθεί με τα τάνκερ αλλά ανεβάζει την τιμή του.
Το αέριο των αγωγών (CNG)  είναι πιο φθηνό επειδή δεν χρειάζεται επεξεργασία κάτι που ωστόσο δεν ωφελεί τον καταναλωτή εφόσον τις τιμές αερίου ορίζει το ακριβό LNG.
Ο μόνος τρόπος για φθηνυνει το αέριο είναι η δημιουργία αγωγών σε όλο το δίκτυο διανομής του , ακόμα και από την Αραβική χερσόνησο προς την Ευρώπη.
Η Γερμανία και η Ε.Ε. έχουν αποδυθεί σε ένα αγώνα απεξάρτησης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας με την δημιουργία αγωγών από την Αραβική χερσόνησο αλλά και την εκμετάλευση των ήδη υπαρχόντων στην Ουκρανία.
Οι αγωγοί της Ουκρανίας θα μπορούσαν χρησιμοποιηθούν για την σύνδεση της Ευρώπης με τα κοιτάσματα της Κασπίας δια μέσω της  ελεγχόμενης από την Δύση, Γεωργίας.
 Η προσπάθεια της υποδούλωσης της Ουκρανίας απο την Γερμανία και ΗΠΑ είχε ως ένα από τους στόχους της και την εκμετάλλευση των αγωγών της για την διασύνδεση με την ΚασπίαΑυτός είναι ένας απο τους λόγους της Ουκρανικής κρίσης που προετοιμάσθηκε επι είκοσι χρόνια απο ΗΠΑ και εκετελέσθηκε απο την Γερμανία το 2014.Βέβαια η Γερμανία απέτυχε κι όχι μόνο απέκτησε την Ουκρανία ως προτεκτοράτο της , όχι μόνο απέτυχε να κατασκεύασει αγωγο Γερμανιας-Πολωνίας-παραλίων Ουκρανίας-Γεωργίας-Αζερμπαιτζάν αλλά έδωσε στο πιάτο την Κριμαία στην Ρωσία.Βλέπεται ο εγκέφαλος που τρέφεται με λουκάνικα έχει ένα όριο λειτουργίας.
.
Η άλλη εναλλακτική , δηλαδή η διασύνδεση της Ευρώπης με αγωγούς που θα ξεκινάνε από το Κατάρ και θα διασχιζουν την Μ.Ανατολή ,Τουρκία και Ελλάδα είναι ένα μακρόπνοο γερμανικό σχέδιο το οποίος όπως ακριβώς και το Ουκρανικό απέτυχε παταγωδώς .
Από το 2009 η Γερμανία προσπαθεί να δημιουργήσει αγωγό που να συνδέει την Αραβική χερσόνησο με την Ευρώπη. Την ίδια χρονιά οι σουνίτες Καταριανοί έκαναν πρόταση στην  σιιτική Συρία για να δεχθεί το πέρασα του αγωγού από το έδαφος της. Ο πρ. Άσαντ αρνήθηκε την σύμπραξη εφόσον ως σιίτης είναι συμμαχος του επίσης σιιτκού Ιράν και δεν θα μπορούσε ποτέ να εγκαταλείψει το όραμα της δημιουργίας σιιτκού τόξου στην Μ.Ανατολή αποτελούμενο απο το Ιράν -Ιράκ-Συρία-Λίβανο.

Ο Άσαντ σύντομα πλήρωσε την απροθυμία του και το 2011 ξέσπασαν στην Συρία ταραχές τύπου ΄΄Αραβικής άνοιξης'' .Σύντομα οι ταραχές αυτές και με τις άστοχες κινήσεις του Άσαντ γενικεύθηκαν και εξελίχθηκαν σε πολιτειακή αναταραχή η οποία υποδαυλίστηκε από το Κατάρ με την αθρόα εισαγωγή ισλαμιστών μαχητών οι οποίοι μετέτρεψαν τις ταραχές σε θρησκευτικό εμφύλιο.
Ο Πούτιν διαβλέποντας τον κίνδυνο ανατροπής Άσαντ και την δημιουργία του  αγωγού ο οποίος θα συνέβαλε στην ενεργειακή απεξάρτηση της Γερμανίας βοήθησε την Συρία αλλά και το Ιράν σε διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο . Ο Άσαντ παρόλο που έχασε τον έλεγχο μεγάλου μέρους της χώρας κατάφερε να σταθεί στα πόδια του και μέχρι σήμερα έχει ακυρώσει τα σχέδια της Γερμανίας για αγωγό .
Το 2014 και μετά από  3 χρόνια πολέμου εναντίον της Συρίας αποφασίστηκε η δημιουργία του Ισλαμικού κράτους ως εναλλακτική διαδρομή του αγωγού Κατάρ Γερμανίας. Βέβαια και αυτό το σχέδιο μέχρι σήμερα δεν έχει επιτυχία.
Η Συρία καταστράφηκε απλά και μόνο επειδή αρνήθηκε να συμπράξει στην κατασκευή αγωγού.
Οι αγωγοί κατέστρεψαν και την Ουκρανία. Η υπαρχουσα υποδομή της και η χρήση του ως ενεργειακός κόμβος τελικά όχι μόνο δεν την ωφέλησαν αλλά την οδήγησαν σε διχοτόμηση και εμφύλιο.

Επανάληψη των παραπάνω θα έχουμε και στο Αζερμπαιτζάν-Αρμενία-Γεωργία.
Από το Αζερμπαϊτζάν θα ξεκινάει την διαδρομή του το αρχικό τμήμα του αγωγού ΤΑΡ ο οποίος φιλοδοξεί να φέρει το αέριο της Κασπίας στην Γερμανία δια μέσω Γεωργίας-Τουρκία και Ελλάδας.
Η Ρωσία βέβαια δεν πρόκειται να αφήσει το σχέδιο να ολοκληρωθεί .
Η διαδρομή του αγωγού διαγράφει μια τεθλασμένη γραμμή εφόσον πρέπει να αποφύγει την Αρμενία η οποία βρίσκεται ως σφήνα μεταξύ Γεωργία -Αζερμπαϊτζάν και Τουρκίας.
Η Αρμενία ελέγχεται από την Ρωσία η οποία μάλιστα διατηρεί μια πλήρη μεραρχία στρατού στο έδαφος της Αρμενία, μεραρχία που με τα δυτικά πρότυπα θα μπορούσε να θεωρηθεί και Στρατιά.
Η Αρμενία βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση με ο Αζερμπαϊτζάν εδώ και 20 χρόνια λόγω του Ναγκόρνο Καραμπάχ, επαρχίας του Αζερμπαϊτζάν που  το σύνολο του πληθυσμού είναι Αρμενικής καταγωγής και που έχει καταλάβει η Αρμένια .
Η Αρμενία έχει κάθε λόγο να εμπλακεί σε πόλεμο με το Αζερμπαϊτζάν κάτω υπό την υποστηριξη και κατεύθυνση των Ρώσων πατρόνων. Μα αυτό τον πόλεμο θα ακυρωθεί η κατασκευή του αγωγού Αζερμπαϊτζάν -Γεωργίας -Τουρκίας-Ελλάδας. Η Ρωσία παράλληλα με την υποστηριξη της σε στρατιωτικό, οικονομικό και πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε να επιτεθεί στην Γεωργία προκειμένου να αποκόψει ακόμα περισσότερο την διαδρομή του αγωγού. Οι σχέσεις Ρωσίας-Γεωργίας τελευταία έχουν εξομαλυνθεί αλλά η ηρεμία είναι φαινομενική εφόσον οι ισλαμιστές του Καυκάσου και της Τσετσενίας βρίσκουν δίοδο και καταφύγιο στην Γεωργία η οποία αποτελεί μέρος του άξονα Γεωργία-Τουρκία- Κατάρ -Σαουδικής Αραβίας . Η Γεωργία συνορεύει με την Τουρκία και αποτελεί την τέλεια δίοδο για την ανεξέλεγκτη διακίνηση ισλαμιστών από το μέτωπο της Συρίας στην Τσετσενία.
Ο Πούτιν έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δεν θα ανεχθεί αυτή την κατάσταση.

Άλλο παραδειγμα προκλήσεως πολέμου και αστάθειας λόγω αγωγών είναι το Κόσσοβο και ο αγωγός ΑΜΒΟ . Ο ΑΜΒΟ αποτελεί ή μάλλον αποτελούσε ένα σχέδιο για την κατασκευή αγωγού που φιλοδοξεί να  ενώσει το Βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς με το Αλβανικό Βλόρες. Ο αγωγός θα είχε μήκος 917 χιλιόμετρα και θα διέσχιζε την Βουλγαρία , τα Σκόπια και την Αλβανία.Εξ ου και η ονομασία του , Αlbanian Macedonian BOulgarian pipeline- AMBO. 
Το σχέδιο προτάθηκε για πρώτη φορά το 1993 και είναι Αμερικανικής εμπνεύσεως . Το 2007 οι τρεις Βαλκανικές χώρες υπόγραψαν το τελικό πρωτόκολλο της συμφωνίας το οποίο επικυρώθηκε από τα κοινοβούλια τους. Η κατασκευή του εκκρεμεί κυρίως λόγω προβλημάτων στην χρηματοδότηση του , καθόλου περίεργο  λαμβάνοντας υπ όψιν τα οικονομικά των τριών χωρών. 
Αυτό όμως που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι το 1997 ως επικεφαλής του εγχειρήματος τέθηκε στέλεχος της θυγατρικής της Αμερικανικής Hulliburton , της κατασκευαστικής KBR .Η KBR ανέλαβε την διεξαγωγή μελέτης βιωσιμότητας του αγωγού και η ίδια εταιρία συμπτωματικά ανέλαβε την κατασκευή της μεγαλύτερης βάσης των ΗΠΑ εκτός της επικράτειας τους , το CAMP BONDSTEEL στο νότιο Κόσοβο , κατασκευή που άρχισε μετά την λήξη του πολέμου το 1999 και ολοκληρώθηκε το 2004. Σύμπτωση επίσης αποτελεί ότι ο πόλεμος του ΝΑΤΟ στο Κόσοβο εναντίον της Σερβίας άρχισε μόλις δύο χρόνια μετά από την σύναψη της αρχικής συμφωνίας Σκοπίων -Βουλγαρίας-Αλβανίας για την κατασκευή του αγωγού ΑΜΒΟ. Η μήπως δεν είναι σύμπτωση ;
Ένας αγωγός καθίσταται κερδοφόρα επένδυση όχι μόνο όταν διανύει την συντομότερη διαδρομή αλλά και την ασφαλέστερη. 

Η Σερβία μετά τον πόλεμο της Βοσνίας αποτελούσε το κόκκινο πανί για την Αλβανία και τα Σκόπια και η κατάσταση στην περιοχή ήταν τεταμένη.
 Για δε την Αλβανία οι 700,000 Αλβανοί του Κοσόβου καταπιέζονταν από την Σερβία και αποτελούσε απαράβατο όρο η αυτονόμηση τους . 
Τα Σκόπια βρίσκονταν παγιδευμένα μεταξύ της δυσμενούς προοπτικής της αυτονόμησης των Αλβανών του Κοσόβου, γεγονός που θα πυροδοτούσε τις αποσχιστικές διαθέσεις των Αλβανών των Σκοπίων (40 % του πληθυσμού) και της ευνοικής προοπτικής για τον ακρωτηριασμό της Σερβίας , την μόνη χώρα που αποτελούσε φόβητρο για το νέο κράτος των Σκοπίων .
Τελικά οι ΗΠΑ επέλεξαν την αυτονόμηση του Κοσόβου και σε δεύτερο χρόνο παρείχαν υποστήριξη στα Σκόπια για την κατάπνιξη των ταραχών που έλαβαν χώρα το 2010 από τους Αλβανούς των Σκοπίων που ήθελαν την αυτονόμηση τους εμπνεύσμένοι από την απόσχιση του Κοσόβου. 
Με τον παραπάνω τρόπο επιτεύχθηκε μια -επίπλαστη -ισορροπία και ηρεμία στην περιοχή με την Σερβία να αποτελεί το μεγαλύτερο θύμα.
Η Αλβανία κατάφερε την αυτονομία των Αλβανών του Κοσόβου και προσδοκά στην ένωση τους και την δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας. Πρόσφατα μάλιστα Κόσοβο και Αλβανία ενώθηκαν τελωνειακά με ελεύθερη διακίνηση αγαθών και ανθρώπων.
Τα Σκόπια εξασφάλισαν την εποπτεία των ΗΠΑ οι οποίες εγγυούνται ότι οι Αλβανοί των Σκοπίων δεν θα αποσχισθούν. 
Οι ΗΠΑ με το CAMP BONDSTEEL στο νότιο Κόσοβο επιβλέπουν την τήρηση του νέου status quo . Ο αγωγός ΑΜΒΟ δεν κατασκευάστηκε ακόμα και ούτε πρόκειται να κατασκευαστεί στο μέλλον , ωστόσο το περιβάλλον πλέον είναι ασφαλές.
Τελευταία βλέπουμε με υπερηφάνεια την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ ο οποίος ολοκληρώνετα με αργους ρυθμούς και οποίος  φιλοδοξεί να φέρει το Αζερικό αέριο στην Γερμανία μέσω Αζερμπαιτζάν-Γεωργίας-Τουρκίας-Ελλάδας-Αλβανίας-Ιταλίας-Αυστρίας-Γερμανίας.Ο αγωγός αυτός εκτός απο τα προβλήματα και τον πόλεμο που θα φέρει στην Γεωργία,όπως ήδη έχω εξηγήσει παραπάνω, θα φέρει και προβλήμτα στην Ελλάδα και Βόρειο Ηπειρο. Όπως αναφέρω και στο παράδειγμα του αγωγού ΑΜΒΟ , οι αγωγοί φέρνουν πάντα την καταστροφή σε κράτη  αποικίες και προτεκτοράτα όπως η Ελλάδα. Η πρωτη και σημαντικότερη επίδραση θα αφορά την Βόρειο Ηπειρο διότι οι γερμανοί και Αμερικάνοι θλεουν υποταγη και σταθερότητα στις περιοχές απο όπου περνανε οι αγωγοί τους.Οι Βορειοηπειρωτες που αποτελούν μια ζωντανή και δυναμική μειονότητα (μάλλον πλειονότητα) στην νότια Αλβανία απο όπου θα περάσει και ο ΤΑΡ πρέπει να εξουδετερωθούν για να αποκλεισθεί μια μελλοντική αστάθεια του Αλβανικού κράτους απο τυχόν διεκδικήσεις τους για αυτονομία. Η δεύτερη επίδραση θα αφορά την Μακεδονία και Θράκη οι οποίες δεν θα μπορούν να ανήκουν στο Ελληνικό κράτος εξ ολοκλήρου παρά μόνο σε διεθνή διαιτησία και επιτήρηση.

Διαβαστε τα Ο ΑΓΩΓΟΣ ΤΑΡ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΡΩΣΙΚΟ ΑΓΩΓΟ ΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΣΕ ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΚΙΝΔΥΝΟ   https://hellenicsunrise.blogspot.gr/2014/06/blog-post_6.html ΓΙΑΤΙ  Η ΘΡΑΚΗ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ  https://hellenicsunrise.blogspot.gr/2016/10/blog-post_20.html


https://hellenicsunrise.blogspot.gr/2017/01/blog-post_5.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου