21.05.2017
Τι προβλέπει και πού αποσκοπεί το σχέδιο που θα αφορά το 65% του πληθυσμού της Γης και το ένα τρίτο του παγκόσμιου ΑΕΠ...Από την Ελενα Στάθου - Ελευθερόγλου.....H Κίνα θέλει να αγοράσει τον πλανήτη, επενδύοντας σχεδόν 1
τρισεκατομμύριο δολάρια για την υλοποίηση των φιλόδοξων σχεδίων της!
Πριν από ακριβώς μία εβδομάδα 100 και πλέον ηγέτες και εκπρόσωποι χωρών,
θεσμών και διεθνών οργανισμών αποδέχτηκαν την πρόσκληση του Κινέζου
προέδρου Ζι Τζινγκπίνγκ και βρέθηκαν στο Πεκίνο για την παρουσίαση της
εξαιρετικά φιλόδοξης εμπορικής και οικονομικής πρωτοβουλίας «Μία ζώνη -
Ενας δρόμος».
Μεταξύ τους, ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Τούρκος
ομόλογός του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας, της
Ισπανίας, της Ουγγαρίας αλλά και της Ελλάδας, καθώς και οι επικεφαλής
του ΔΝΤ, των Ηνωμένων Εθνών και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ο πρόεδρος Ζι Τζινγκπίνγκ, μιλώντας στους καλεσμένους του, έκανε λόγο για μια σύγχρονη εκδοχή του αρχαίου Δρόμου του Μεταξιού, που θα οδηγήσει στη νέα χρυσή εποχή της παγκοσμιοποίησης.
Σε 65 χώρες
Το μεγαλεπήβολο κινεζικό σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεράστιου αριθμού νέων υποδομών, όπως λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, σιδηροδρομικά δίκτυα και αγωγοί ενέργειας, αλλά και τη βελτίωση παλαιών σε περισσότερες από 65 χώρες παγκοσμίως, σε Ασία, Αφρική, Ευρώπη και Αμερική!
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η Κίνα κάθε χρόνο θα επενδύει 150 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα υποδομής ανά τον κόσμο, στοχεύοντας στη σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη και την Αφρική από τη μία, και την αμερικανική ήπειρο από την άλλη, με τελικό σκοπό την ενίσχυση του εμπορίου και την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας. Ηδη έχουν δρομολογηθεί δεκάδες έργα, όπως η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου προς τη Ρωσία, γεφυρών στο Μπανγκλαντές και λιμανιών στη Σρι Λάνκα, τα οποία αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη - Ενας δρόμος».
Η κινεζική πρωτοβουλία άρχισε επισήμως τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν ο πρόεδρος Ζι Τζινγκπίνγκ, ζήτησε τη δημιουργία μιας «οικονομικής ζώνης στον Δρόμο του Μεταξιού». Το πρόγραμμα αργότερα επεκτάθηκε και πήρε τη σημερινή μορφή του.
Από το 2013 έως σήμερα το Πεκίνο έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό σημαντικών έργων και την υλοποίηση ορισμένων, μεταξύ των οποίων η συμφωνία με το Πακιστάν (CPEC) αξίας 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων, σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αιολικών πάρκων, εργοστασίων και σιδηροδρόμων. Αυτά τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 1.000.000 θέσεις εργασίας μόνο στο Πακιστάν και να φέρουν μια «οικονομική επανάσταση» στη χώρα.
Το μεγαλεπήβολο κινεζικό σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεράστιου αριθμού νέων υποδομών, όπως λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, σιδηροδρομικά δίκτυα και αγωγοί ενέργειας, αλλά και τη βελτίωση παλαιών σε περισσότερες από 65 χώρες παγκοσμίως, σε Ασία, Αφρική, Ευρώπη και Αμερική!
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η Κίνα κάθε χρόνο θα επενδύει 150 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα υποδομής ανά τον κόσμο, στοχεύοντας στη σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη και την Αφρική από τη μία, και την αμερικανική ήπειρο από την άλλη, με τελικό σκοπό την ενίσχυση του εμπορίου και την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας. Ηδη έχουν δρομολογηθεί δεκάδες έργα, όπως η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου προς τη Ρωσία, γεφυρών στο Μπανγκλαντές και λιμανιών στη Σρι Λάνκα, τα οποία αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη - Ενας δρόμος».
Η κινεζική πρωτοβουλία άρχισε επισήμως τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν ο πρόεδρος Ζι Τζινγκπίνγκ, ζήτησε τη δημιουργία μιας «οικονομικής ζώνης στον Δρόμο του Μεταξιού». Το πρόγραμμα αργότερα επεκτάθηκε και πήρε τη σημερινή μορφή του.
Από το 2013 έως σήμερα το Πεκίνο έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό σημαντικών έργων και την υλοποίηση ορισμένων, μεταξύ των οποίων η συμφωνία με το Πακιστάν (CPEC) αξίας 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων, σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αιολικών πάρκων, εργοστασίων και σιδηροδρόμων. Αυτά τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 1.000.000 θέσεις εργασίας μόνο στο Πακιστάν και να φέρουν μια «οικονομική επανάσταση» στη χώρα.
Εξάλλου, χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του πρωθυπουργού του
Πακιστάν Ναγουάζ Σαρίφ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της κινεζικής
πρωτοβουλίας, ο οποίος δήλωσε στους παρευρισκομένους ότι πήγε για να
τιμήσει τον πρόεδρο Ζι Τζινγκπίνγκ και τη σημαντικότατη πρωτοβουλία του.
«Βρισκόμαστε στην αφετηρία μιας γεωοικονομικής επανάστασης. Στην
πραγματικότητα, πρόκειται για την αυγή μιας πραγματικά νέας εποχής
διηπειρωτικής συνεργασίας» δήλωσε ο Σαρίφ με ενθουσιασμό. Αλλα
προγράμματα που έχουν ξεκινήσει ήδη να υλοποιούνται, περιλαμβάνουν τη
δημιουργία λιμένα αξίας 1,1 δισ. δολαρίων στη Σρι Λάνκα, τη
σιδηροδρομική σύνδεση Κίνας - Ινδονησίας με τρένα υψηλής ταχύτητας και
ένα βιομηχανικό πάρκο στην Καμπότζη.
Η Κίνα με την πρωτοβουλία «Μία ζώνη - Ενας δρόμος» θα επιχειρήσει να γεμίσει το κενό που αφήνουν οι ΗΠΑ, καθώς χάνουν την ηγεμονική θέση τους στο διεθνές εμπόριο. Ο πρόεδρος Ζι Τζινγκπίνγκ, ωστόσο, προσπάθησε να διαβεβαιώσει τους ηγέτες της Δύσης ότι η πρωτοβουλία δεν θα αποτελεί μια προσπάθεια προώθησης της κινεζικής επιρροής σε παγκόσμιο επίπεδο. «Προχωρώντας με το πρόγραμμα “Μία ζώνη - Ενας δρόμος” δεν θα επαναλάβουμε τα παιχνίδια μεταξύ εχθρών, αλλά θα δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Πρέπει να οικοδομήσουμε μια ανοιχτή πλατφόρμα συνεργασίας και να διατηρήσουμε και να αναπτύξουμε μια ανοιχτή παγκόσμια οικονομία». Ο διεθνής οργανισμός συμβούλων Μακίνζι εκτιμά ότι η κινεζική πρωτοβουλία θα είναι μεγαλύτερη από το αμερικανικό σχέδιο μεταπολεμικής ανασυγκρότησης Μάρσαλ, καθώς θα αφορά περίπου το 65% του πληθυσμού του πλανήτη και το ένα τρίτο του παγκόσμιου ΑΕΠ.!
Η Κίνα με την πρωτοβουλία «Μία ζώνη - Ενας δρόμος» θα επιχειρήσει να γεμίσει το κενό που αφήνουν οι ΗΠΑ, καθώς χάνουν την ηγεμονική θέση τους στο διεθνές εμπόριο. Ο πρόεδρος Ζι Τζινγκπίνγκ, ωστόσο, προσπάθησε να διαβεβαιώσει τους ηγέτες της Δύσης ότι η πρωτοβουλία δεν θα αποτελεί μια προσπάθεια προώθησης της κινεζικής επιρροής σε παγκόσμιο επίπεδο. «Προχωρώντας με το πρόγραμμα “Μία ζώνη - Ενας δρόμος” δεν θα επαναλάβουμε τα παιχνίδια μεταξύ εχθρών, αλλά θα δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Πρέπει να οικοδομήσουμε μια ανοιχτή πλατφόρμα συνεργασίας και να διατηρήσουμε και να αναπτύξουμε μια ανοιχτή παγκόσμια οικονομία». Ο διεθνής οργανισμός συμβούλων Μακίνζι εκτιμά ότι η κινεζική πρωτοβουλία θα είναι μεγαλύτερη από το αμερικανικό σχέδιο μεταπολεμικής ανασυγκρότησης Μάρσαλ, καθώς θα αφορά περίπου το 65% του πληθυσμού του πλανήτη και το ένα τρίτο του παγκόσμιου ΑΕΠ.!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου