ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΔΙΟΔΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΣΙΚΟ ΚΟΛΠΟ ΠΡΟΣ ΕΥΡΩΠΗ Greek Spirit......18-1-2018
Για
να κατανοήσουμε που οφείλεται η βιασύνη των ΗΠΑ για την επίλυση του
Σκοπιανού ζητήματος πρέπει να κάνουμε μια επανάληψη σε ορισμένα βασικά
σημεία. Όσοι διαβ΄ζουν τακτικάτο hellenicsunrise2 τα γνωρίζουν ήδη. Η
όλη αναστάτωση στην Μ.Ανατολή (Συρία-Κατάρ-Κουρδιστάν- Ιράν -Σαουδική
Αραβία) οφείλεται στο σχέδιο Γερμανών και Αμερικάνων για την απεξάρτηση
της Ευρώπης από το Ρωσικό αέριο, μια βασική προϋπόθεση τόσο για τον
οικονομικό μαρασμό της Ρωσίας όσο και για ενδεχόμενη στρατιωτική επίθεση
των ΗΠΑ εναντίον της Ρωσίας απο τα εδάφη της Ευρώπης.
Η
Γερμανία ως βιώσιμη εναλλακτική έχει την τροφοδοσία της σε αέριο απο το
Κατάρ.Από το Κατάρ η Γερμανία και η Βόρεια Ευρώπη προμηθεύονται και
σήμερα αέριο αλλά η απόσταση Κατάρ -Ευρώπης όπως και η θαλάσσια διαδρομή
που πρέπει να διανύσουν τα πλοία τάνκερ καθιστά την μεταφορά αερίου
προβληματική. Από την άλλη πλευρά Γερμανία και Ρωσία συνδέονται με ένα
πλέγμα αγωγών όπως ο NORD STREAM οι οποίοι παρακάμπτουν την προβληματική
πλέον Ουκρανία και τροφοδοτούν την Γερμανία γρήγορα με μεγάλες
ποσότητες και κυρίως φθηνά. Η μόνη λύση για το αέριο του Κατάρ είναι να
κατασκευαστεί ένα δίκτυο αγωγών που θα φέρνει αέριο απο το Κατάρ, Ιράν
και Αζερμπαϊτζάν στην Γερμανία. Όπως πολλές φορές γράψει το
hellenicsunrise2 το πλέγμα αυτό των αγωγών θα ονομασθεί Νότιος
Ενεργειακός Διαδρομος (ΝΕΔ) Ένα μέρος αυτών των αγωγών το γνωρίζουμε και
ως ΤΑΡ που είναι ο αγωγός που διασχίζει την Βόρεια Ελλάδα και είναι ήδη
υπό ολοκλήρωση και που θα φέρνει αέριο απο το Αζερμπαϊτζάν. Ωστόσο ο
ΤΑΡ δεν είναι αρκετός.
Ο ΑΓΩΓΟΣ ΤΑΡ |
Οι
Γερμανοί και αφού πήραν την ευλογία των ΗΠΑ το 1999 συμφώνησαν με το
Κατάρ και την Τουρκία να κατασκεύασουνν ένα αγωγό αερίου που θα διέσχιζε
το Κατάρ-Ιορδανία-Συρία-Τουρκία-Ελλάδα-Βόρειο Ήπειρο-Αδριατική θάλασσα,
Ιταλία-Αυστρία-Γερμανία. Η Συρία ήταν η μόνη χώρα που δεν συμφώνησε και
γιαυτό υπέστη τον πόλεμο. Το hellenicsunrise2 απο το 2013 υποστηρίζει
αυτή την άποψη η οποία σήμερα είναι αποδεκτή ακόμα και απο τα πιο έγκυρα
μέσα και αναλυτές στον κόσμο.
Η
βοήθεια της Ρωσίας και του Ιράν νίκησαν τον άξονα
Κατάρ-Τουρκίας-Γερμανίας -ΗΠΑ και το Ισλαμικό Κράτος που ίδρυσαν και ο
αγωγός ουδέποτε έγινε.
Η
Γερμανία ως εναλλακτική έχει τώρα την μεταφορά αερίου με πλοία τάνκερ
και πάλι αλλά αυτή την φορά σχεδιάζει την αποφυγή του διάπλου της
Μεσογείου και Ατλαντικού ως τα γερμανικά λιμάνια της βόρειας θάλασσας. Η
Γερμανία σχεδιάζει την μεταφορά αερίου απο τον Περσικό κόλπο -όπου
βρίσκεται το Κατάρ -με τάνκερ τα οποία θα διαπλέουν τα στενάτου Άντεν (
Υεμένη), Σουέζ (Αίγυπτος) και Αιγαίου μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Από την Θεσσαλονίκη το αέριο θα μεταφορτώνεται σε φορτηγίδες οι οποίες
θα διαπλέουν τον Αξιό και Δούναβη μέχρι την Γερμανία.Έτσι η διαδρομή
μειώνεται κατά μερικές χιλιάδες μίλια. Ο πρώτος ο οποίος έγραψε σχετικά
με το σχέδιο αυτό των γερμανών δεν είναι το hellenicsunrise2 αλλά ο eamb-ydrohoos.blogspot.com
Η
λύση αυτή είναι λύση απελπισίας διότι τόσο τα στενά του Άντεν όσο και
το Σουέζ ελέγχονται απο τους σιίτες ιρανόφιλους Χούτι και την Αίγυπτο
αντίστοιχα.Οι δε Χούτι είναι ιρανόφιλοι και ρωσόφιλοι και η Αίγυπτος
έχει κάνει επίσης μεγάλα ανοίγματα προς την Ρωσία.
να
δημιουργηθεί μαι ενιαία ζώνη χωρίς κυρίαρχα κράτη και τελωνειακούς
ελέγχους, ένας ΄΄καθαρός΄΄ διάδρομος στον οποίο οι φορτηγίδες με το
αέριο θα τρέχουν πιο γρήγορα προς την Γερμανία. Παράλληλα οι ΗΠΑ
προσβλέπουν την είσοδο των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, κάτι το οποίο δεν γίνεται
όσο η Ελλάδα προβάλει βέτο στην ένταξη λόγω ονόματος , είσοδος η οποία
θα στριμώξει την Σερβία και θα τη αναγκάσει να αλλάξει στρατόπεδο,
δηλαδή να αφήσει την Ρωσία και ενταχθεί στον Αμερικανικό άξονα.
Τελευταία
είδαμε ότι η Τουρκία έγινε σύμμαχος της Ρωσίας με μια πολλά υποσχόμενη
συνεργασία τόσο στην άμυνα όσο και στην οικονομία και υποδομές. Ωστόσο
δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι Τουρκία και Γερμανία αποτελούν συμμαχικό
άξονα απο το 1916 οπότε και εμφανίστηκε το κίνημα των Νεότουρκων και το
οποίο κατηχήθηκε απο τον Γερμανικό εθνικισμό. Γερμανία και Τουρκία είχαν
βγει απο τον Α ΠΠ΄ηττημένοι και με με μεγάλες απώλειες εδαφών γιαυτό
και και το κίνημα των νεότουρκων εναντίον του Σουλτάνου βρήκε τον
μέντορα του στους Γερμανούς εθνικιστές που τελικά διαμόρφωσαν τον
ναζισμό που υπόσχονταν την ανακατάληψη των χαμένων εδαφών, την
οικονομική ανάπτυξη και την ανάκτηση της εθνικής υπερηφάνειας. Οι
γενοκτονίες Ελλήνων και Αρμενίων αποτέλεσαν προϊόν της γερμανικής
επιρροής στην Τουρκία και το εργαστήριο στο οποίο δοκιμάσθηκαν οι
ναζιστικές θεωρίες.
Γερμανία-Τουρκία-ΗΠΑ και Κατάρ προκάλεσαν, συντήρησαν τον πόλεμο στη Συρία όπως και το Ισλαμικό Κράτος.
Η
άρνηση του ελληνικού Λαού να αποδεχθεί την απονομή του ονόματος
''Μακεδονία'' στα Σκόπια εμποδίζει τα σχέδια των ΗΠΑ και Γερμανών. Η
Ρωσία σε αυτό το παιχνίδι είναι σε δύσκολη θέση διότι μπορεί μεν να έχει
μεγάλη επιρροή στην Σερβία δεν μπορεί όμως να εμποδίσει τα σχέδια για
την μεταφορά αερίου δια μέσω Αξιού και Δούναβη προς τη Γερμανία διότι
την δίοδο αυτή θέλει ανοιχτή κι η Κίνα που προσβλέπει στην αμεσότερη
προώθηση των προϊόντων της από το λιμάνι του Πειραιά στην καρδιά της
Ευρώπης.Η Ρωσία δεν θέλει να συγκρουσθεί με την Κίνα διότι ελπίζει σε
συμμαχία με αυτή τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε στρατιωτικό.Η
Ρωσία θα προσπαθήσει να εμποδίσει τα σχέδια των Γερμανών για μεταφορά
αερίου μέσω Θεσααλονίκης - Αξιού-Δούναβη χτυπώντας σε Σουέζ και Άντεν ,
περιοχές οι οποίες ελέγχονται απο φιλικά προσκείμενα καθεσ΄τωτα προς τη
Ρωσία.
Υπάρχει
μεγάλη πιθανότητα οι Γερμανοί να διατάξουν τον Ερντογάν να κάνει ένα
βαρύ θερμό επεισόδιο στο Αίγιο κάτι πιο σοβαρό απο αυτών των Ιμίων, για
να εκβιαστεί η κυβέρνηση και κυρίως ο λαός να αποδεχθούν την απόδοση του
ονόματος Μακεδονία στα Σκόπια. Η Ρωσία σε τέτοιο ενδεχόμενο όχι μόνο θα
σταθεί εμπόδιο αλλά και θα υπερθεματίσει εφόσον με ένα θερμό επεισόδιο
θα καθυστερήσει η υλοποίηση του άλλου αγωγού ,του EAST MED, ενός αγωγού
που με υποθαλάσσια διαδρομή θα ενώνει τα κοιτάσματα
Ισραήλ-Κύπρου-Αιγύπτου-Ελλάδας και θα μεταφέρει στην Ευρώπη.Ο EAST MED
αποτελεί μια ακόμα απειλή για το ενεργειακό μονοπώλιο της Ρωσίας στην
Ευρώπη και η κατασκευή του έχει ήδη εγκριθεί , ωστόσο δεν έχει αρχίσει
ακόμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου