Μια από τις πιο πολυφυλετικές ηπείρους του πλανήτη είναι η Αφρική.
Εκατοντάδες φυλές με δικά τους μοναδικά ήθη και έθιμα συστήνουν το
πολύχρωμο μωσαϊκό των Αφρικανικών λαών.
Κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, όταν ακόμα η Ελλάς έδινε πολυαίμακτους αγώνες για να γίνει εδαφικώς αυτό που γνωρίζουμε σήμερα, οι Άγγλοι, ενώνοντας τις περιοχές που κατείχαν στην περιοχή του Νίγηρα, δημιούργησαν αυτό που σήμερα ονομάζεται Νιγηρία.
Οι Νιγηριανοί είναι όλοι ίδιοι; όχι βέβαια. Η Νιγηρία χωρίζεται κυρίως σε τρεις μεγάλες φυλές: τους Hausa-Fulani στον Βορρά, τους Igbo στον Νότο και τους Yoruba στα δυτικά του κράτους.
Στον Βορρά έχουμε την πολυπληθέστερη φυλή η οποία είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία μουσουλμανικου θρησκεύματος και αρκετά οπισθοδρομική σε ήθη και παραδόσεις αλλά και σε επιστημονική κατάρτιση.
Κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, όταν ακόμα η Ελλάς έδινε πολυαίμακτους αγώνες για να γίνει εδαφικώς αυτό που γνωρίζουμε σήμερα, οι Άγγλοι, ενώνοντας τις περιοχές που κατείχαν στην περιοχή του Νίγηρα, δημιούργησαν αυτό που σήμερα ονομάζεται Νιγηρία.
Οι Νιγηριανοί είναι όλοι ίδιοι; όχι βέβαια. Η Νιγηρία χωρίζεται κυρίως σε τρεις μεγάλες φυλές: τους Hausa-Fulani στον Βορρά, τους Igbo στον Νότο και τους Yoruba στα δυτικά του κράτους.
Στον Βορρά έχουμε την πολυπληθέστερη φυλή η οποία είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία μουσουλμανικου θρησκεύματος και αρκετά οπισθοδρομική σε ήθη και παραδόσεις αλλά και σε επιστημονική κατάρτιση.
Στον Νότο οι Igbo ειναι κυριως Χριστιανοί με έφεση στις επιστήμες όπως και οι Yoruba με την διαφορά πως οι τελευταίοι ειναι μοιρασμένοι θρησκευτικά.
Όταν οι Άγγλοι ξεκίνησαν την αποαποικιοποίηση το 1960, οι φυλετικές διαφορές ήρθαν στην επιφάνεια.
Οι Hausa-Fulani αποδείχθηκαν πολύ καλοί συνεργάτες των Αγγλων σε αντίθεση με τους Igbo οι οποίοι είχαν τις δυνατότητες και το επιπεδο να αυτοδιαχειριστουν την ελευθερια τους. Οι Άγγλοι εφάρμοσαν το μοντέλο της έμμεσης δεσποτείας τοποθετώντας τοπικους αρχηγούς των Hausa Fulani σε ηγετικές θέσεις. Το 1967 οι Igbo διεκδικησαν την ανεξαρτησία της περιοχής τους που ονομάζεται Μπιάφρα.
Το επακόλουθο ήταν ένας τριετής πόλεμος κατά τον οποίο οι πολυπληθέστεροι βόρειοι απέκλεισαν πλήρως την Μπιάφρα σε συνεργασία με τους Άγγλους και τους Σοβιετικούς απο στεριά και θάλασσα οδηγώντας την περιοχή σε αφανισμό απο ασιτία. Υπολογίζεται πως περίπου 2,5 έως 5 εκατομμύρια άμαχοι πέθαναν στην Μπιάφρα από λιμό και ασθένειες, μια ξεκάθαρη και διεθνώς αναγνωρισμένη γενοκτονία χρεωμένη απολύτως στο Νιγηριανό Κράτος.
Το 1970 το ζήτημα της Μπιάφρας, ένα ζήτημα φυλετικό έκλεισε δια της βίας με τους Hausa-Fulani να επικρατούν ως το κυρίως Νιγηριανο κρατος με την πιστή συνεργασία των Yoruba οι οποίοι βρήκαν την ευκαιρία να επικρατήσουν πολιτικά έναντι των Igbo.
Έκτοτε στην Νιγηρία εκτυλίσσεται ενας δεύτερος πόλεμος ακήρυχτος και αθόρυβος. Οι νικητές, ως καλοί συνεργάτες των πρώην αποικιοκρατών, επεβλήθησαν και ισχυροποιήθηκαν. Από το έτος 2000 επιβάλλουν την θρησκεία τους, τον ισλαμισμό, δια της βίας. Ο θρησκευτικός πόλεμος εντός της Νιγηρίας ξεκίνησε από την βίαιη επιβολή της Σαρίας στην περιοχή της Kaduna. Έκτοτε έχουμε διαρκώς πολύνεκρες επιθέσεις σε χριστιανικες εκκλησίες και κοινότητες. Η κυβέρνηση κάνει λίγα, ελάχιστα προς αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος, αντιμετωπίζοντάς το σχεδόν ως αόρατο. Σκεφτείτε, είναι σαν να φεύγουν ομάδες επιδρομέων από την Ήπειρο και να σφάζουν χωριά στην Θεσσαλία και το ελληνικό κράτος να αδιαφορεί.
Γνωστές μεγάλες εκκαθαρίσεις ανα 3-4 χρόνια μπορεί κανεις να εντοπίσει με μια εύκολη αναζήτηση στο διαδίκτυο αλλά οι μικρές και αθόρυβες συμβαίνουν πλέον κάθε εβδομάδα.
Μετά από όλα αυτά αναρωτιέται κανείς, ένας άνθρωπος που κατάγεται από μια τέτοια χώρα στην οποία καταπιέζεται μια τεράστια φυλετική μειονότητα (30+% του συνολικού πληθυσμού οι Igbo) και σφάζεται για την θρησκεία του το ήμισυ του πληθυσμού, τι πιθανότητες έχει να επιζήσει και να μεγαλώσει και εν τελει να απολαύσει μία ειρηνική ζωή εντός ενός αστικού περιβάλλοντος στο οποίο ο ηλεκτρισμός, η αποχέτευση, η ύδρευση αλλά κυρίως η ασφάλεια της ζωής του και της οικογένειάς του ειναι εγγυημένες αλλά και η προστασία της περιουσίας του επίσης.
Και όμως αυτός ο άνθρωπος, του οποίου η οικογένεια βοηθήθηκε ιδιαιτέρως απο την τοπική κοινωνία, στην οποία ενετάχθη πλήρως αν και λαθραίως εισαχθείσα, αυτός ο άνθρωπος που ευεργετήθηκε από το Ελληνικό Κράτος με όλα τα προνόμια ασφαλείας και υγείας που εγγυάται η ελληνική Πολιτεία για τους διαμένοντες στην επικράτειά της, αυτός ο άνθρωπος του οποίου τα θρησκευτικά και ανθρώπινα δικαιώματα είναι απολύτως σεβαστά και εξασφαλισμένα, αφού έφτασε στην κορυφή των οικονομικών τάξεων, αισθάνθηκε πλέον αρκετά ισχυρός για να κουνήσει αχάριστα το δάχτυλο απέναντι στο λίκνο που τον ανέθρεψε και του έδωσε ώθηση να φτάσει ψηλά, ομολογουμένως με την αξία του, (η οποία όμως όπως γνωρίζουμε δεν επαρκεί πάντα από μόνη της, άνευ βοηθείας).
Ο Γιάννης κατάγεται απο την φυλή των Yoruba. Κάτι για τον ρατσισμό και την επιβολή απέναντι στην φυλή των Igbo έχεις να πεις Γιάννη μου; Κάτι για τον ρατσισμό και το θρησκευτικό μίσος στην χώρα καταγωγής σου το οποίο γεμίζει φέρετρα καθημερινά έχεις να πεις Γιάννη μου; Μην μου πεις πως δεν τα γνωρίζεις αυτά, αφού μόνος σου δήλωσες πως ανατράφηκες με την αφρικανική κουλτούρα...https://gsteki.blogspot.com/2020/07/blog-post_84.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου