Γιατὶ τὴν πρῳτεύουσα τῆς Ἑλβετίας,Βέρνη, κοσμεῖ αὐτὸ τὸ ἄγαλμα 5 αἰῷνες;
ἀπό : Φιλοσοφία-Ἔρευνα
Τό συγκεκριμένο γλυπτό,λέγεται Kindlifresserbrunnen πού σημαίνει παιδοφάγος. Διαβάζουμε σχετικῶς :
Το Kindlifresserbrunnen (παιδοφάγος) είναι ένα σιντριβάνι στο Kornhausplatz (Granary Place) στη Βέρνη της Ελβετίας . Είναι μια από τις πηγές της Παλιάς Πόλης της Βέρνης από τον 16ο αιώνα.
Δημιουργήθηκε το 1545-1546 από τον Hans Gieng για να αντικαταστήσει μια ξύλινη κρήνη από τον 15ο αιώνα
Τό
θρυλικό τέρας Ὅργκ,πῶς παρουσιάζεται; Μᾶλλον ὡς κάποιον εὐρωπαῖο
...εὐγενή τοῦ μεσαίωνος...Τί τρώει ἀπό τήν πιατέλα; Βρέφη ; ! ! !
Puss in Boots before the ogre. One of the platters on the table serves human babies (illustrated by Gustave Doré).λέει τό βικιπαίδεια στήν λεζάντα γιά τό Ὄργκ, ἐδῶ
Το γλυπτό στό σιντριβάνι (ὁ παιδοφάγος),απεικονίζει ένα καθισμένο ogre (Το ogre είναι ένα θρυλικό τέρας που απεικονίζεται συνήθως ως ένα μεγάλο, φρικτό, ανθρώπινο ον που τρώει ανθρώπους, ειδικά βρέφη και παιδιά- ἐδῶ) καταβροχθίζοντας ένα γυμνό παιδί. Στο πλάι του τοποθετείται μια τσάντα που περιέχει περισσότερα παιδιά.
Επειδή το ogre φοράει μυτερό καπέλο που μοιάζει με εβραϊκό,εικάζεται σχετικά με την πιθανότητα το ogre να απεικονίζει έναν Εβραίο ως έκφραση συκοφαντίας αίματος εναντίον Εβραίων .
Ἔχει καί ἄλλες εἰκασίες,ὅπως λ.χ. συσχετισμό μέ τόν Κρόνο μόνον πού δέν ἔχει καμμία ἀπολύτως βάσιν μία παρόμοια ὑπόθεσις.Ἐπίσης μία ἄλλη θεωρία κάνει λόγο γιά :
...μια απεικόνιση του μεγαλύτερου αδερφού του Δούκα Μπερχτόλντ (ιδρυτή της Βέρνης) που ισχυρίζεται, ήταν τόσο εξοργισμένος από την απόκρυψή του από τον μικρότερο αδερφό του που συγκέντρωνε και έτρωγε τα παιδιά της πόλης.
Ἄ,σταυροφόροι
εἶναι οἱ ἀρκοῦδες; Χμμ...Ἄν λάβουμε ὑπ᾿ὅψιν πώς τό σύμβολο τῆς Βέρνης
εἶναι μία ἀρκοῦδα (ὅπως καί τοῦ Βερολίνου...),προφανῶς καί
ἀπεικονίζονται κάτοικοι τῆς περιοχῆς ἀπό τήν συμμετοχή τους στίς
Σταυροφορίες...Ἄ, μάλιστα ! Θά δεῖτε πιό κάτω τήν σύνδεσιν μέ τίς
...Σταυροφορίες...
Γύρω από τη βάση του σιντριβανιού υπάρχει μια ζωφόρος που δείχνει τις ένοπλες αρκούδες να πηγαίνουν στον πόλεμο ...
(ἐδῶ).
Τό γλυπτό τοῦ παιδοφάγου στηρίζεται σέ μία βάσιν πού «κοσμεῖται» ἀπό τραγοκεφαλές δῖπλα σέ παιδικά πρόσωπα...
Σχετικῶς μέ τόν μεγαλύτερο ἀδελφό τοῦ Δοῦκα Μπέρχολντ πού ἔτρωγε παιδιά,ἱδρυτή τῆς Βέρνης ἐδῶ : ἁπλῶς «γραμμή αἵματος»...
Καί γιά τόν πατέρα τοῦ Δοῦκα,τόν Berthold Δ΄ : ήταν δούκας του Zähringen και πρύτανης της Βουργουνδίας . Ήταν ο γιος του Conrad I, του Δούκα του Zähringen και της Clementia του Λουξεμβούργου-Ναμούρ. Ίδρυσε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Fribourg ἐδῶ
«Γραμμή Αἵματος»,σᾶς λέωωω...
Κι᾿ὅμως,αὐτό τό ...πρᾶγμα ἀποτελεῖ «ἀξιοθέατον» γιά τήν ἐλβετική πόλι καί ...καμάρι !
Μήπως μπορεῖτε νά καταλάβετε τήν διαφορά Ἑλλάδος καί δυτικῆς Εὐρώπης (βλέπε Φράγκων,διότι εἴπαμε : Ἄγγλοι,Γάλλοι,Γερμανοί καί στήν κορυφή ὁ Ἰωσήφ ...),ὅσον ἀφορᾷ τήν ἀντίληψιν περί πολιτισμοῦ ; Μᾶλλον ναί,ἀλλά γι᾿αὐτούς ἐμεῖς εἴμεθα οἱ πολιτιστικῶς καθυστερημένοι,σήμερα.Καί τό κακό εἶναι πώς καί οἱ «δικοί» μας ἐκφραστές τοῦ «πολιτισμοῦ» καί τοῦ «πνεύματος»,ἔχουν τήν ἴδιαν ἀντίληψιν.Ὅπως καί οἱ κρατοῦντες πού διατυμπανίζουν πώς θά : «στηρίζουν,συνεχῶς, τίς ἀξίες τοῦ φράγκικου πολιτισμοῦ» ...!
Πίσω ἀπό τό ἄγαλμα καί πλαγίως στήν ἀριστερή του πλευρά,ὑπάρχει ἔνα μεγάλο κτήριο,τό ὁποῖο στήν κορυφή του ἔχει ἕνα ἀέτωμα.Ἐκεῖ ἀπεικονίζεται ὁ θυρεός τῆς Βέρνης μέ τήν ἀρκούδα στό κέντρο καί κάποια περίεργα ὅντα,ἀρκουδόμορφα, δεξιά κι᾿ἀριστερά του,προφανῶς θά ἔχουν σχέσιν μέ τούς ἱδρυτές της, ἀπό τήν οἰκογένεια Μπέρχολντ.
Ὅμως πίσω ἀπό τόν θυρεό τί ὑπάρχει;
Τό μάτι τοῦ Ῥᾶ ! Ὁ ὀφθαλμός πού τά πάνθ᾿ὁρᾶ !
Εἴπαμε,«πολιτισμικές ἀξίες» ἀπό τά βάθη χιλιετηρίδων... ! ! !
Θέλετε,τώρα,νά δεῖτε καί ποιοί ἄλλοι καμαρώνουν μέ παρόμοια ἀνθρωποφάγα τέρατα ;
Τί; Πῶς ; Ἕνα φίδι/δράκος πού καταπίνει ἄνθρωπο,στό σῆμα αὐτοκινητοβιομηχανίας; Καί ποία ἡ σχέσις μέ τό ἀντικείμενο τῆς συγκεκριμένης βιομηχανίας; ! ! !
Ο Cattaneo ήταν εντυπωσιασμένος από το σήμα της οικογενείας Visconti που σημάδεψε την ιστορία της πόλης αλλά και από την πλούσια ιστορία του με τις πολλές εκδοχές και τις λαϊκές αναφορές...Το σήμα των Visconti αρχικά ήταν το έμβλημα μιας εκ των περιοχών του Μιλάνου και αποτελούταν από το φίδι που συμβολίζει την Βασιλική του Αγίου Αμβρόσιου, προστάτου της πόλης...
Σε ένα γραπτό του 1288, το De magnalibus urbis Mediolani (Η μεγαλειώδης πόλης του Μιλάνου) ο ποιητής Bonvesin de la Riva αναφέρει ότι:
‘Προσφέρθηκε από τον Δήμο του Μιλάνο στον πλέον αξιοσέβαστο εκπρόσωπο της Ευγενέστατης Οικογενείας των Visconti μία σημαία με ένα φίδι ζωγραφισμένο σε γαλάζιο χρώμα που καταπίνει ένα κόκκινο Σαρακηνό. Και αυτή τη σημαία πρέπει να φέρουν μπροστά απο οποιαδήποτε άλλη. Και ο στρατός μας δεν θα κατασκηνώνει ποτέ αν δεν δει πρώτα να ανεμίζει στο ψηλότερο κοντάρι το σήμα με το φίδι. Αυτό το προνόμιο προσφέρθηκε σε εκείνη την οικογένεια σε αναγνώριση των πολλών νικηφόρων αποστολών στην Ανατολή του γενναίου Ottone Visconti, ενάντια στους Σαρακηνούς’...(ἐδῶ)
Κι᾿ἐγώ ἐρωτῶ : Τί πιό ἀπλό ἀπό τό νά σχεδίαζαν ἕναν Ναΐτη Ἰππότη πού νά πατᾷ πάνω σ᾿ἕναν μαυριδερό ἄτομο.Δέν θά ἦταν πολύ πιό λογικό καί ἀληθοφανές μία τέτοια ἀναπαράστασις τοῦ σταυροφόρου/ναΐτη Ottone Visconti καί τῶν κατορθωμάτων του; Ὅπως καί γιατί ἕνας ναός νά συμβολίζεται μέ φίδι; Γιατί φίδι/δράκο ; Ποῦ βρίσκεται αὐτή ἡ «λογική» ; Μήπως ἐκεῖ πού βρίσκεται καί αὐτή;
Τό φιδάκι ὁ Διαμαντῆς; Ὄχι,τό μεγαλύτερο ἑβραϊκό μουσεῖο τῆς Εὐρώπης ! Στό Μπερλίν,φυσικά...(ἀπό ἐδῶ) |
Τέλος πάντων,νομίζω πώς τούς συσχετισμούς μπορεῖ νά τούς κάνῃ ὁ καθείς,πλέον. Εἶναι κουραστικοί μέ τήν ἐπανάληψίν τους,στά πάντα ! Ἀπό τά σύμβολά τους,τούς σχεδιασμούς τους,τούς στόχους τους.Ἤ νά πῶ : Στόχον ;...Ἕναν καί πάντα τόν ἴδιο...!
Ποιόν; Γιά περᾶστε ἀπό Ε Δ Ω
Σημείωσις : Τό ἔναυσμα γιά τόν συσχετισμό μέ τό σῆμα τῆς αὐτοκινητοβιομηχανίας,μᾶς ἔδωσε ὁ σχολιαστής Ἀριστόμαχος,μέ σχόλιόν του στό θέμα τοῦ ἰστολογίου, Φιλοσοφία-Ἔρευνα,ἀπ᾿ὅπου ἀντλήθηκε ἡ ἰδέα ἀναπτύξεως τοῦ παρόντος θέματος.
Ἡ Πελασγική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου