Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

Τά τατουάζ ἦταν γιά ἐγκληματίες στήν ἀρχαία Ἑλλάδα

Τα τατουάζ θεωρούνταν σημάδι «ετερότητας» στην αρχαία Ελλάδα , καθώς στην αρχαία ελληνική κοινωνία τατουάζ είχαν είτε οι αλλοδαποί είτε οι σκλάβοι, οι εγκληματίες και οι αιχμάλωτοι.

Σωματικές επεμβάσεις, όπως τατουάζ και τρυπήματα για σκουλαρίκια, έχουν βρεθεί σε όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες από τη νεολιθική εποχή. Οι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να τροποποιήσουν το σώμα τους με τατουάζ για διάφορους πολιτιστικούς, θρησκευτικούς και αισθητικούς λόγους εδώ και αιώνες.

Ενώ το τατουάζ αναπτύχθηκε ανεξάρτητα σε αμέτρητους πολιτισμούς, οι Έλληνες ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που άρχισαν να βάζουν μελάνι το δέρμα τους, καθώς ιστορικά αρχεία χρονολογούν τα αρχαία ελληνικά τατουάζ ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ.

Το τατουάζ έχει γίνει μέρος της επικρατούσας τάσης σε μεγάλο μέρος του κόσμου τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς προηγουμένως συνδέθηκε με την εγκληματικότητα σε πολλά μέρη. Μια δημοσκόπηση του 2019 έδειξε ότι τρεις στους δέκα Αμερικανούς είχαν τουλάχιστον ένα τατουάζ και αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξάνεται.

Τατουάζ που συνδέονται με εγκληματίες, σκλάβους στην αρχαία Ελλάδα

Στην αρχαία Ελλάδα, φαίνεται ότι οι άνθρωποι είχαν πολύ πιο αρνητικές απόψεις για το τατουάζ από ό,τι πολλοί σήμερα.

Το τατουάζ, ως παράδοση, αναπτύχθηκε στην αρχαία Ελλάδα ως ένας τρόπος τιμωρίας και αναγνώρισης εγκληματιών και παραβατών που βρίσκονταν στο περιθώριο της κοινωνίας.

Οι σκλάβοι είχαν συχνά τατουάζ με το ελληνικό γράμμα δέλτα (Δ), το οποίο είναι το πρώτο γράμμα στην αρχαία ελληνική λέξη για τον σκλάβο , «Δούλος».

Τα άτομα που διέπραξαν εγκλήματα μπορούσαν να κάνουν τατουάζ σε ορατά σημεία του σώματος, όπως το μέτωπό τους, με σύμβολα ή γράμματα που υποδήλωναν τη φύση του εγκλήματός τους.

Σύμφωνα με τον αρχαίο Έλληνα ιστορικό Ηρόδοτο , οι αρχαίοι Έλληνες ανέπτυξαν αυτή τη μέθοδο τιμωρίας εγκληματιών από τους Πέρσες, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν συχνά τατουάζ σε εγκληματίες και αιχμαλώτους πολέμου.

Ο ιστορικός αναφέρει ότι ορισμένοι Θηβαίοι που άφησε πίσω ο διοικητής τους Λεοντιάδης κατά τους Περσικούς Πολέμους ενώθηκαν με τις εχθρικές δυνάμεις. Οι Πέρσες έκαναν τατουάζ στους Έλληνες αποστάτες και αυτά τα σημάδια εμπόδισαν τους άνδρες να επιστρέψουν στη Θήβα μετά την ήττα των Περσών.

Ως γνωστόν, οι Αθηναίοι έκαναν τατουάζ την κουκουβάγια, το σύμβολο της πόλης τους, στα μέτωπα των Σαμίων αιχμαλώτων αφού τους νίκησαν στη μάχη.

Όταν οι Σαμιακές δυνάμεις συνέχισαν να κερδίζουν τους Αθηναίους σε μια διαφορετική μάχη, έκαναν τατουάζ στα σαμιακά πολεμικά πλοία στο μέτωπο των Αθηναίων.

Οι Έλληνες θεωρούσαν ευρέως το τατουάζ ως ξένη πρακτική και τα άτομα με τατουάζ που συναντούσαν πιο συχνά δεν ήταν Έλληνες.

Σωματικές επεμβἀσεις που συνδέεται με μη Έλληνες

Τα τατουάζ ήταν σύμβολο υψηλής θέσης μεταξύ των Θράκων, μιας αρχαίας ομάδας ανθρώπων που ζούσαν σε όλη την Ανατολική και Νότια Ευρώπη, ιδιαίτερα στα Βαλκάνια. Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τους Θράκες ως πολεμοχαρείς, φυλετικούς, ακόμη και βάρβαρους.

ἐδῶ γιά σκυθικές μούμιες καί τατουάζ
Στη θρακιώτικη κοινωνία, όσοι δεν είχαν τατουάζ θεωρούνταν στην πραγματικότητα κατώτερης τάξης από εκείνους με αυτά.

Θρακιώτισσες υψηλού κύρους, που ήταν γνωστό ότι ήταν πολύ δυνατές, ακόμη και μοχθηρές μαχήτριες στην αρχαιότητα, είχαν υπερβολικά έντονα τατουάζ. Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Πλούταρχος υποστηρίζει ότι οι Μαινάδες, οπαδοί του Διονύσου που συνδέονταν με Θρακιώτισσες, είχαν τατουάζ ως τιμωρία για τη δολοφονία του Ορφέα στον ελληνικό μύθο.

Ο Κλέαρχος ο Σολιώτης, ένας αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος από τον τέταρτο αιώνα π.Χ., παρέχει μια εναλλακτική ιστορία για τα Θρακιώτικα γυναικεία τατουάζ.

Σύμφωνα με τον Κλέαρχο, μετά από έναν πόλεμο μεταξύ των Θρακών και των Σκυθών, οι οποίοι ήταν γνωστό ότι ασκούσαν περίπλοκα και έντεχνα τατουάζ, όπως δείχνουν οι Σκυθικές μούμιες με τα τατουάζ τους ακόμα άθικτα, οι Σκύθες αιχμαλώτισαν πολλούς Θράκες.

Αφού σκότωσαν όλους τους άνδρες, οι Σκύθες έκαναν τατουάζ στους Θρακιώτες ομολόγους τους.

Ο Έλληνας φιλόσοφος πιστεύει ότι οι Θρακιώτισσες αποφάσισαν τότε να κάνουν τατουάζ στο υπόλοιπο σώμα τους για να αφαιρέσουν τη σχέση τους με τους απαγωγείς τους, μια πράξη που σύντομα έγινε παράδοση στις Θρακιώτισσες.

Ο διάσημος Έλληνας ιστορικός Ξενοφών περιγράφει επίσης τις συναντήσεις του με ξένους με τατουάζ στο έργο του «Κύρου Ανάβασις».

Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του κοντά στη Μαύρη Θάλασσα, ο Ξενοφών συνάντησε τους «Μοσυνοίκους», ( Μοσσύνοικοι, ασιατικός λαός που κατοικούσε στα νοτιοανατολικά της Μαύρης Θάλασσας, κοντά στους Κόλχους και Τιβαρηνούς, και ο οποίος πήρε την ονομασία του από τους μόσσυνας, δηλ. τους ψηλούς ξύλινους πύργους, στους οποίους κατοικούσαν.[ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ < μόσσυν + οἶκος (πρβλ. άγρ-οικος)]. ἐδῶ)  οι οποίοι είχαν τατουάζ στο σώμα τους με σχήματα και σχέδια λουλουδιών.

Το τατουάζ ως τιμωρητικό μέτρο συνεχίστηκε στην αρχαία Ελλάδα έως ότου ο Χριστιανισμός έγινε η κυρίαρχη θρησκεία στη χώρα.

Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Α' ουσιαστικά απαγόρευσε τα τατουάζ στο πρόσωπο το 330 μ.Χ., βάζοντας ουσιαστικά τέλος στην πρακτική του τατουάζ εγκληματιών ως τιμωρία στην Ελλάδα.

Υποστήριξε ότι, αφού ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ' εικόνα του Θεού, μολύνει το πρόσωπό του ως προσβολή για τον ίδιο τον Θεό.

Τον όγδοο αιώνα, το τατουάζ στο σύνολό του απαγορεύτηκε λόγω των δεσμών του με τον παγανισμό από τη Β' Σύνοδο της Νίκαιας.

Ἀπό : GreekReporter.com

Ναί,αὐτή τήν ...μόδα μέ τά τατουάζ,πάντα τήν ἔβρισκα τόσο ἀποκρουστική ! Δέν τό εἶχα ψάξει ποτέ,εἶναι ἡ ἀλήθεια καί ἐάν δέν ἔπεφτε στήν ἀντίληψή μου τό συγκεκριμένο θέμα δέν θά ἤξερα πώς αὐτή ἡ ἀποστροφή μου,ἔστω καί διαισθητικῶς,εἶχε τήν δικαιολογία της.

Νά λοιπόν ἀπό ποῦ προέρχεται ἡ φράσις : «Ἔχω τό μέτωπό μου καθαρό »,πού λέει κάθε ἔντιμος καί ἠθικός ἄνθρωπος ! 

Τό θεώρησα λοιπόν πολύ σοβαρό,ἀπό πλευράς γνώσεως,τό συγκεκριμένο θέμα καί εἶναι αὐτός ὁ λόγος πού θέλησα νά τό μοιραστῶ μαζύ σας. Ἴσως ἔτσι γλυτώσουν κάποιοι ἄνθρωποι ἀπό τήν ...μόδα πού ἄν μή τί ἄλλο δέν χαρακτηρίζει τόν Ἄνθρωπο,τό τέλειο δημιούργημα τοῦ Θεοῦ,τό κατ᾿εἰκόνα καί καθ᾿ὁμοίωσιν ! Ὁπότε καταλαβαίνετε καί ποιοί τό προώθησαν καί γιά ποιόν λόγον... 

 Σ'αὐτό τό τελευταῖο ἐρώτημα βρίσκουμε κάποιες περεταίρω ἀπαντήσεις στό θέμα πού μᾶς ἔδωσε μέ σχόλιό του,ἐδῶ,ὁ ἀγαπητός μας φίλος Διόδοτος : 

Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ἀπό τό ἱστολόγιο Φιλοσοφία-Ἔρευνα

Σπουδαῖο θέμα,διαβᾶστε το. 

Τόν εὐχαριστοῦμε πολύ ! 


Ἡ Πελασγική

http://sxolianews.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου