Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

Αν δε σου αρέσει το... « τραγούδι», σκότωσε την ορχήστρα…

Η  Ελλάδα βρίσκεται ενώπιον μιας σχεδόν  ιστορικής ευκαιρίας προκειμένου να αναδειχθεί σε μεγάλο διεθνή εμπορικό κόμβο. Ο λόγος για τον οικονομικό διάδρομο Ινδίας- Μέσης Ανατολής- Ευρώπης  IMEC ο οποίος αποφασίστηκε να τεθεί σε ισχύ κατά την διάρκεια της συνόδου κορυφής  των G20 στην Ινδία. ο IMEC παρακάμπτει την  Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ 

Εχοντας ως σημείο εισόδου στην Ευρώπη τον Πειραιά. O IMEC θα αποτελέσει ένα πρότυπο διηπειρωτικού «οικονομικού  διαδρόμου» και θα συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, με θαλάσσια σύνδεση Ινδίας – ΗΑΕ και κατόπιν μέσω σιδηροδρομικού 2650 χλμ  (υπάρχει ήδη κατασκευασμένη λειτουργική γραμμή 1850 χλμ.) και οδικού δικτύου μέσω Σ. Αραβίας και Ιορδανίας θα συνεχίζει  στο ισραηλινό λιμάνι της Χάιφα, το οποίο ήδη ελέγχουν Ινδοί επενδυτές και από εκεί πάλι δια θαλάσσης ο διάδρομος θα καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, όπου θα φθάνουν προϊόντα όχι μόνο από την Ινδία αλλά και από το Νεπάλ και το Μπαγκλαντές και πιθανόν από άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για εξοικονόμηση έως και 40% του χρόνου μεταφοράς.  Η συμφωνία για την δημιουργία του διαδρόμου αυτού ήρθε λίγο πριν τις επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ (τον περασμένο Οκτώβριο) κάτι που με τη σειρά του οδήγησε στην εισβολή στη Λωρίδα της Γάζας και στις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα να αναδειχθεί σε κεντρικό διαμετακομιστικό κόμβο της Ασίας στην Ευρώπη

Ναυτιλία: Δεύτερο "μέτωπο" αποτελεί ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα – Τα περιστατικά πειρατείας που αυξάνονται έχουν προκαλέσει ανησυχία 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου