Τα ερείπια της Πομπηίας, τα οποία ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά τον 16ο αιώνα, έχουν γίνει ο δεύτερος πιο επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος στον κόσμο.
Μια αίθουσα δεξιώσεων γεμάτη με καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες ανακαλύφθηκε ανάμεσα στα ερείπια της Πομπηίας. Η εντυπωσιακή ανακάλυψη είναι ένα δωμάτιο μήκους 15 μέτρων και πλάτους έξι μέτρων που βρέθηκε σε μια πρώην ιδιωτική κατοικία στη Via di Nola κατά τη διάρκεια ανασκαφών.
Οι τοίχοι του δωματίου είναι καλυμμένοι με λεπτομερείς πίνακες εμπνευσμένους από τον Τρωικό πόλεμο. Το δωμάτιο έχει ονομαστεί το «μαύρο δωμάτιο» λόγω του χρώματος που χρησιμοποιείται στα φόντο των πινάκων που είναι φτιαγμένα σε περίτεχνο στυλ και χρονολογούνται μεταξύ 15 π.Χ. και 40-50 μ.Χ.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι το μαύρο χρώμα των τοίχων προοριζόταν να καλύψει την αιθάλη από τις φλεγόμενες λάμπες πετρελαίου και ήταν ένα «εξευγενισμένο σκηνικό για διασκέδαση σε ευχάριστες στιγμές», γράφει μια έκθεση .
Τα έργα τέχνης του μαύρου δωματίου παρουσιάζουν μυθικούς ελληνικούς χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελένης της Τροίας που συναντά τον Πάρι για πρώτη φορά. Όταν ο Πάρις και η Ελένη "κλέφτηκαν" καταφεύγοντας στην Τροία, αυτό αποτέλεσε την αιτία για τον μεγάλο καί μακροχόνιο ιστορικό Τρωϊκό Πόλεμο ή ίσως απλώς μια πρόφαση. Η Ελένη, η οποία ήταν σύζυγος του βασιλιά της Σπάρτης, Μενελάου, εθεωρείτο η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο.
Στην ελληνική μυθολογία, η Ελένη ήταν κόρη του Δία και της Λήδας --- της βασίλισσας της Σπάρτης και σύζυγος του Τυνδάρεως.
Μια άλλη τοιχογραφία απεικονίζει τον Έλληνα θεό Απόλλωνα να προσπαθεί να αποπλανήσει την ιέρεια Κασσάνδρα. Ο Απόλλωνας της χάρισε την ικανότητα να βλέπει το μέλλον, αλλά όταν απέρριψε τις προσπάθειές του να την αποπλανήσει, την καταράστηκε για να μην πιστεύει κανείς στα οράματά της.
Οι πίνακες πρόσφεραν ένα σημείο συζήτησης και βοήθησαν στην ψυχαγωγία των καλεσμένων κατά τη διάρκεια των γιορτών, είπε ο Γκάμπριελ Ζούχτριγκελ, διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας.
«Τα μυθολογικά ζευγάρια έδιναν έναυσμα για συνομιλίες για το παρελθόν και τη ζωή, φαινομενικά απλώς ρομαντικού χαρακτήρα», είπε. «Οι άνθρωποι συναντιόντουσαν για να δειπνήσουν μετά τη δύση του ηλίου. Το φως των λύχνων που τρεμόπαιζαν είχαν ως αποτέλεσμα να κάνουν τις εικόνες να φαίνονται σα να κινούνται, ειδικά μετά από μερικά ποτήρια καλό κρασί από την Καμπανία».
«Η Πομπηία είναι ένας θησαυρός που μας αφήνει πάντα άναυδους. Συνεχίζει να μας εκπλήσσει κάθε φορά που τον ανοίγουμε και είμαι ευτυχής που στον τελευταίο κρατικό προϋπολογισμό αυξήσαμε τα κονδύλια, ώστε να μπορέσουν να γίνουν νέες ανασκαφές», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού Τζενάρο Σαντζουλιάνο.
Βλέπεις στήν καθημερινή ζωή μας δέν ὑπάρχουν μόνον οἱ Ντόρες γιά νά μᾶς ἀναστατώνουν καί νά μᾶς ντροπιάζουν, ἀλλά καί γεγονότα πού εὐτυχῶς καταγράφησαν κι᾿ἀποδεικνύουν πόσο ὑψηλά βρισκόταν κάποτε ὁ Ἕλληνας. Μέσα ἀπό τέτοιες ἀνακαλύψεις ἔρχεται ἡ συζήτησις γιά τούς βασιλεῖς,τούς πρίγκηπες,τίς βασίλισσες καί τούς Θεούς πού ὅλοι τους ἔχουν ἑλληνικά ὀνόματα, μιλοῦν ἑλληνικά καί ὑμνήθηκαν μέ στίχους μεγαλειώδεις ἀπό ποιητές τεραστίου μεγέθους ὅπως ὁ Ὅμηρος!
Καί ἔτσι νοιώθεις πώς ἔστω κι᾿ἀπό τά χαλάσματα μιάς ἄτυχης ῥωμαϊκῆς πόλης ἡ παρουσία τῆς Ἑλλάδος σέ γεμίζει ὑπερηφάνεια. Καί δέν σταματᾶ νά τό κάνῃ ὅσο ἔρχονται στό φῶς νέες ἀνακαλύψεις. Εὐτυχῶς,γιατί πῶς θά μπορούσαμε νά συνεχίσουμε νά πιστεύουμε πώς ὁ ἀγῶν μας γιά τόν Ἑλληνισμό ἔχει Ἀξία...
Ἡ Πελασγική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου