https://www.fmn.dk/globalassets/fmn/dokumenter/nyheder/2024/-redegoerelse-uklassificeret-udgave-iver-huitfelts-nedskydning-af-droner-den-9marts-2024-.pdf
Το
Υπουργείο Άμυνας της Δανίας ανακοίνωσε στις 26 Μαρτίου ότι το πολεμικό
πλοίο επέστρεφε στο σπίτι του μετά την ολοκλήρωση της αποστολής του στην
Ερυθρά Θάλασσα ως μέρος της Επιχείρησης Prosperity Guardian υπό την
ηγεσία των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της οποίας πέτυχε να καταρρίψει τέσσερα
drones νωρίτερα τον ίδιο μήνα.
Μέρες αργότερα, προέκυψαν
αναφορές ότι το σκάφος αντιμετώπισε προβλήματα σχετικά με τα όπλα και τα
συστήματα αποστολής που απέτρεψαν την εκτόξευση πυραύλων εδάφους-αέρος
κατά των εισερχόμενων εναέριων απειλών για περίπου μισή ώρα.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου πολλά λάθη, ανεκπαίδευτο πλήρωμα, λάθη λογισμικού, παραμέτρων εκτόξευσης κλπ.
«Το πλήρωμα του Iver Huitfeldt αντιμετώπισε προκλήσεις στη διεξαγωγή εμπλοκής με το σύστημα πυραύλων της φρεγάτας, καθώς και υψηλό ποσοστό αποτυχίας βλημάτων πυροβολικού 76 χιλιοστών κατά τη διάρκεια της εμπλοκής drones στις 9 Μαρτίου», βρέθηκε μια αταξινόμητη έκδοση της ανασκόπησης ανάπτυξης.
Το έγγραφο 13 σελίδων αναφέρει ότι ξεκίνησε το πρόβλημα στο σύστημα εκτοξευτή πυραύλων Evolved SeaSparrow, όπου παρουσιάστηκε μια άγνωστη συνθήκη σφάλματος μετά την εκτόξευση του πρώτου πυραύλου, που επηρέασε τον δεύτερο εκτοξευτή ESSM, καθιστώντας τον ανίκανο να εμπλέκεται για 30 λεπτά.
Σχόλιο
Γεωργίου Δικαίου λανθασμένος χειρισμός και κλείδωμα του συστήματος για
να μην υπάρξει λανθασμένη εκτόξευση πυραύλου, αλλά δεν μας τα λένε αυτά.
Μετά
από αυτό, διαπιστώθηκε ότι το πλήρωμα προκάλεσε «κατά λάθος» ένα
πρόσθετο σφάλμα στο σύστημα διοίκησης και ελέγχου του πλοίου,
επηρεάζοντας περαιτέρω την εμπλοκή του πυραύλου. Κατά τη διάρκεια της
αδυναμίας της, η φρεγάτα τέθηκε υπό προστατευτική κάλυψη ραντάρ από ένα
αμερικανικό πολεμικό πλοίο και τελικά μεταφέρθηκε σε μια περιοχή
χαμηλότερης απειλής βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου στης κονσόλες του ΚΠΔ που είναι παλιές σχετικά με παλιό λογισμικό μπλόκαραν τελείως την μετάδοση στοιχείων από το σύστημα ελέγχου πυρός του ραντάρ.
Δηλαδή
πάτησαν την μετάδοση στοιχείων μέσω των CEROS FCR για τους ΕSSM
(προσοχή όχι ESSM II) και περίμεναν να τους εκτοξεύσουν μέσω APAR!
«Ως
εκ τούτου, το πλήρες σύστημα εκτοξευτή έχει απομακρυνθεί μετά την
επιστροφή του Iver Huitfeldt στη Δανία, όπου η ανάλυση συνεχίζεται σε
συνεργασία με τον προμηθευτή», ανέφερε η έκθεση.
Τα όπλα ESSM
κατασκευάζονται από μια πολυεθνική κοινοπραξία βιομηχανίας με επικεφαλής
την Raytheon της RTX. Περισσότερα από δώδεκα ναυτικά σε όλο τον κόσμο
έχουν τους πυραύλους στα αποθέματά τους.
Σε αντίθεση με τους αρχικούς ισχυρισμούς που έγιναν από ορισμένα δανικά μέσα ενημέρωσης, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ελλείψεων με το ραντάρ ενεργής συστοιχίας φάσεων του πλοίου, κατασκευασμένο από την Thales Netherlands.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου εκτός από την σχετικά μικρή του εμβέλεια.
Όσον
αφορά τις δυσλειτουργίες του πυροβολικού, το πλήρωμα ανέφερε ότι αυτές
προκλήθηκαν κυρίως από την πρόωρη έκρηξη βλημάτων κοντά στο πλοίο ή την
αποτυχία να χτυπήσει τον στόχο. Ο καπετάνιος της φρεγάτας εκτίμησε ότι
περίπου το 50% των πυρομαχικών που χρησιμοποιήθηκαν κατά την επιχείρηση
drone της 9ης Μαρτίου πυροδοτήθηκαν νωρίς.
Οι οβίδες που
εκτοξεύτηκαν από το Iver Huitfeldt προέρχονταν από παρτίδες παραγωγής
που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1989 και 1992, για τις οποίες οι ερευνητές
είπαν ότι στο παρελθόν δεν είχαν αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα σε
δοκιμαστικές βολές.
Αν και η Διοίκηση Άμυνας της χώρας
υποστηρίζει ότι δεν έλαβε καμία αναφορά για επιχειρησιακές ανησυχίες
πριν από την ανάπτυξη της φρεγάτας, μερικές λεπτομέρειες που παρέχονται
στην έκθεση φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με αυτό.
Το έγγραφο
σημειώνει ότι όταν η φρεγάτα παρακολούθησε το σεμινάριο Επιχειρησιακής
Εκπαίδευσης στη Θάλασσα του Βρετανικού Στόλου, τον Δεκέμβριο του 2023,
σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις το πλήρωμα αντιμετώπισε προκλήσεις με τη
ροή δεδομένων μεταξύ του συστήματος διοίκησης και ελέγχου του πλοίου και
του συστήματος ραντάρ και ελέγχου πυρός.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου το ΚΠΔ φταίει και όχι το σύστημα ραντάρ και ελέγχου πυρός, βασικά η μετάδοση στοιχείων μεταξύ τους.
Επιπλέον,
μια ημέρα μετά την αναχώρησή του από τη Δανία, ο κυβερνήτης του πλοίου
συμμερίστηκε σε μια εκτίμηση ότι η κατάσταση του προσωπικού παρέμενε
«εύθραυστη λόγω της απειρίας στα νέα μέλη του πληρώματος» και ότι
σχετικά με την κατάσταση του εξοπλισμού «λίγες ανησυχίες συνεχίστηκαν,
αλλά φαινόταν διαχειρίσιμη».
Αυτές οι ανησυχίες αφορούσαν την
εγκατάσταση ενός από τα πυροβόλα του πλοίου και το σύστημα αντι-drone,
το οποίο έμεινε να οριστικοποιηθεί και να δοκιμαστεί.
Σε μια από
τις καταληκτικές ενότητες, η έκθεση αναφέρει περαιτέρω ότι πριν από τις 9
Μαρτίου, ο Οργανισμός Αγοράς και Επιμελητείας του Υπουργείου Άμυνας
είχε γνώση μιας υπάρχουσας «αδυναμίας λογισμικού» στη διεπαφή μεταξύ του
ραντάρ των πλοίων και του συστήματος ελέγχου πυρός.
«Θα μπορούσε
να προκαλέσει το κλείδωμα του συστήματος εάν ανιχνευόταν μια
συγκεκριμένη συμπεριφορά χειριστή και αυτή η γνώση ήταν πιθανώς σε
κάποιο βαθμό παρούσα στη ναυτική διοίκηση», ανέφερε.
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου έχω ένα αρχείο με πολλά ατυχήματα:
https://uploads.fas.org/2014/05/NavalAccidents1945-1988.pdf
Σχεδόν όλα όσα έγιναν ήταν καθαρά λάθη του πληρώματος που δεν είχε της κατάλληλες γνώσεις για αν αντεπεξέλθει σε κατάσταση κρίσεως και πολέμου.
Ελάχιστοι τα διαβάζουν αυτά αλλά τα αυτόνομα υποβρύχια οχήματα τα UUV τα παρακολουθώ πολύ πριν το 2001.
Όσο για τα LCS έχω διαβάσει όλες της αναφορές για δείτε μια:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου