Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2023

Ἀπό τήν Ἀρχιεπισκοπή Ὀχρίδος μέχρι τήν «Μεγάλη Μακεδονία» ἴδιο τό ...ὄνειρό τους !

 

Αρχιεπισκοπή Οχρίδας η πρώτη Σλαβική Ορθόδοξη Εκκλησία που λειτούργησε σε μεγάλο μέρος της Βαλκανικής Χερσονήσου , η οποία θεωρείται ιστορικό συστατικό της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Μακεδονία ( σημ. Πελασγικῆς. Προσέξτε δέν ὑπάρχει ὁ ὅρος Βόρεια,ἀλλά σκέτο Μακεδονία. Ἡ σελίδα εἶναι ἡ σλαβομακεδονική βικιπαίδεια

Μια πιο πρόσφατη θεωρία για την προέλευση της αρχιεπισκοπής της Αχρίδας υποστηρίζει ότι είναι πανομοιότυπη με την πρώην Αρχιεπισκοπή της Ιουστινιανής Πρίμα που ιδρύθηκε από τον Ιουστινιανό Α' το 535, στη γενέτειρά του...μία άλλη πάλι ισχυρίζεται πως η αρχιεπισκοπή είναι ίδια με την πρώην Αρχιεπισκοπή της Ιουστινιάνας Πρίμα , και ως εκ τούτου τα προνόμια που εξέδωσε ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός το 11 και 131. ισχύουν...


...το 1018, ο αυτοκράτορας Βασίλειος Β' ( ὁ ἐπονομαζόμενος Βουλγαροκτόνος, κάτι πού ἀποφεύγει νά γράψῃ, ἀκόμη καί νά παραπέμψη στό ἀνάλογον λῆμμα, ἡ σλαβομακεδονική σελίδα τοῦ βικι, εὔλογον γιατί...)   καθιέρωσε την Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας ως αυτοκέφαλη, διότι από τα διατάγματα, δηλ. από τα 11 και 131 μυθιστορήματα του αυτοκράτορα Ιουστινιανού Α' , έμαθε ότι η Αρχιεπισκοπή της Οχρίδας είναι η ίδια με τον Αρχιεπίσκοπο της Ιουστινιανής Πρίμα... υψηλή βυζαντινή καταγωγή της αρχιεπισκοπής της Αχρίδας αλλά οι αρχιεπίσκοποι της δεν θέλησαν να υποταχθούν στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Κωνσταντινούπολη ...υπερασπίστηκαν σθεναρά την αυτοκεφαλία της Αρχιεπισκοπής... ( ὁλόκληρο τό θέμα ἐδῶ

Στήν σύγχρονη ἐποχή : 

Η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος (σλαβομακεδονικά: Охридска Архиепископија‎‎) είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και προέκυψε από την διάσπαση των τριών νοτιότερων επαρχιών του Πατριαρχείου Σερβίας, δηλαδή των μητροπόλεων Σκοπίων, Ζλετόβου και Στρωμνίτσης και Αχρίδος και Βιτωλίων, τον Οκτώβριο του 1958.

 Αρχικά δεν είχε αναγνωριστεί από καμία από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και μέχρι τις 9 Μαΐου 2022 παρέμενε σε σχίσμα με την υπόλοιπη Ορθόδοξη Εκκλησία.

Ἀναγνωρίζει ὡς ὄνομα τῆς Ἐκκλησίας ταύτης τό “Ἀχρίδος” (νοουμένης τῆς περιοχῆς τῆς δικαιοδοσίας αὐτῆς μόνον ἐντός τῶν ὁρίων τῆς ἐπικρατείας τοῦ κράτους τῆς Βορείου Μακεδονίας), ὡς ὑπεσχέθη ἐγγράφως πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί ὁ Προκαθήμενος αὐτῆς, ἀποκλείουσα τόν ὅρον “Μακεδονική” καί οἱοδήτι ἄλλο παράγωγον τῆς λέξεως “Μακεδονία” Αποφάσεις της Αγίας και Ιεράς Συνόδου σχετικά με το εκκλησιαστικό θέμα του Κράτους της Βορείου Μακεδονίας - φωτό

Τότε η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αποφάσισε και δέχτηκε «σε ευχαριστιακή κοινωνία την Ιεραρχία, τον κλήρο και τον λαό της», με το όνομα Εκκλησία Αχρίδος «αποκλείουσα τον όρον "Μακεδονική" και οιοδήτι άλλο παράγωγο της λέξεως "Μακεδονία"». Ακολούθησε το Πατριαρχείο Σερβίας, στις 16 Μαΐου 2022, όπου με απόφαση της Ιεράς Συνόδου, αναγνώρισε και δέχθηκε σε εκκλησιαστική κοινωνία την εκκλησία της Αχρίδος. Απόδοση αυτοκεφάλου καθεστώτος, μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο για τη συγκεκριμένη Εκκλησία. Προκαθήμενος της είναι ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Στέφανος.

Με την ίδρυση της, το 1958, βρίσκονταν σε κανονική ενότητα με το Πατριαρχείο Σερβίας και ο πρώτος επίσκοπος της χειροτονήθηκε από τον Πατριάρχη Σερβίας. Το 1967, όμως, ανακήρυξε μονομερώς το αυτοκέφαλο της, με αποτέλεσμα η έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας του Πατριαρχείου Σερβίας, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, να κηρύξει την ηγεσία της σχισματική.

Το 2005 και μετά από διάλογο που δεν κατέληξε σε συμφωνία μεταξύ του Πατριαρχείου της Σερβίας και της τότε σχισματικής Εκκλησίας, το Πατριαρχείο Σερβίας είχε προχωρήσει στην ίδρυση αυτόνομης επισκοπής με την ονομασία Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αχρίδος στην Βόρεια Μακεδονία. Η Εκκλησία αυτή, στις 20 Μαΐου 2023, υπάχθηκε στην Αρχιεπισκοπή Αχρίδος (Βόρειας Μακ

 Από το 1922 οι επαρχίες της σημερινής Βορείου Μακεδονίας (Νοτίου Σερβίας κατά τους Σέρβους) και Βορείου Σερβίας ανήκαν στο Πατριαρχείο Σερβίας.Όταν στην διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου οι Βούλγαροι κατέλαβαν τη Νότια Σερβία, στα πλαίσια των μέτρων που έλαβαν για την προσάρτηση της περιοχής ήταν και η απομάκρυνση των Σέρβων επισκόπων και ιερέων και η αντικατάστασή τους από Βουλγάρους. Έτσι ο Σκοπίων, Ιωσήφ και ο Ζλετόβου και Στρωμνίτσης, Βικέντιος απομακρύνθηκαν. Όταν ολοκληρώθηκε ο πόλεμος η Ένωση Κομμουνιστών Γιουγκοσλαβίας δεν επέτρεψε την επιστροφή των Σέρβων ιερέων και επισκόπων.

  ... Στις 4 Μαρτίου 1945 συγκαλείται Κληρικολαϊκή Συνέλευση στα Σκόπια και ανάμεσα στ᾿ άλλα ζητούσε α) την ανανέωση της Αρχιεπισκοπής Αχριδών ως Μακεδονικής Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, β) ο κλήρος και οι επίσκοποι να κατάγονται από τη Γιουγκοσλαβική Μακεδονία, γ) η σλαβομακεδονική γλώσσα να χρησιμοποιείται στη διοίκηση και τη λατρεία της Εκκλησίας. Παράλληλα ζητούσαν ο νέος αρχιεπίσκοπος να χειροτονηθεί στην Αχρίδα.

  ... η Σύνοδος του Πατριαρχείου Σερβίας στις 22 Σεπτεμβρίου του 1945, ζήτησε την επιστροφή στο πριν το 1941 καθεστώς για την Εκκλησία των Σκοπίων, δηλαδή ως αναπόσπαστου κομματιού του Πατριαρχείου Σερβίας.

   Μάιο του 1946 συγκαλείται συνέλευση των ιερέων της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας... υποχώρησε από το αίτημα της Αυτοκεφαλίας συμβιβαζόμενη σε ένα καθεστώς εσωτερικής αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα ζητούσε την διάλυση του Πατριαρχείου Σερβίας... Το 1954, η Επιτροπή πρωτοβουλίας επανήλθε με νέες υποχωρήσεις: η σλαβομακεδονική γλώσσα να χρησιμοποιείται μόνο στη διοίκηση της εκκλησίας...

  ...Τον Οκτώβριο του 1958 συγκλήθηκε νέα κληρικολαϊκή συνέλευση στην Αχρίδα και μια εκ των αποφάσεών της η ονομασία της σε  «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» ...Με επιστολή της, στις 5 Δεκεμβρίου του 1966, η Σύνοδος της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας προς την Αρχιερατική Σύνοδο του Πατριαρχείου Σερβίας, ζητά να της χορηγήσει το Αυτοκέφαλο... Στις 17 Ιουλίου του 1967 συγκλήθηκε η Γ΄ Κληρικολαϊκή Συνέλευση η οποία ανακήρυξε αυτοκέφαλη την "Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία". Ο αρχιεπίσκοπος Δοσίθεος σε επιστολή του προς τον Πατριάρχη Σερβίας Γερμανό, ζήτησε να ανταποκριθεί σε ένα «δίκαιο αίτημα του [σλαβο]μακεδονικού λαού»

  ... Στις 14-15 Σεπτεμβρίου 1967 συγκλήθηκε έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας του Πατριαρχείου Σερβίας η οποία κήρυξε την ηγεσία της Μακεδονικής Εκκλησίας σχισματική


Στις 9 Μαΐου 2022 το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναγνώρισε και δέχθηκε σε εκκλησιαστική κοινωνία την εν λόγω εκκλησία ... Ακολούθησε απόφαση αναγνώρισης από την Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία ... επικεφαλής Αρχιεπίσκοπο Στέφανο, με τον τίτλο: «Αρχιεπίσκοπος Σκοπίων και Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας»...

  Στις 25 Αυγούστου 2022, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνώρισε την Εκκλησία ως αυτοκέφαλη με το όνομα «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Ιερά Αρχιεπισκοπή Αχρίδας» ...Στο ίδιο πλαίσιο ακολούθησε και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Πολωνίας, ενώ το Πατριαρχείο Αντιοχείας αρκέστηκε στην ευχή το συντομότερο να καμφθούν τα όσα προβλήματα ανακύπτουν με την τελική ονομασία και την επίλυση των όποιων διοικητικών εκκρεμοτήτων υπάρχουν ακόμη.

Παρόμοιες αποφάσεις, τον Φεβρουάριο του 2023, έλαβαν και οι Εκκλησίες Τσεχίας-Σλοβακίας, Ρουμανίας και Γεωργίας.

Ακολούθησε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, που συντάχθηκε με τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου... ( ἀπό ΕΔΩ

Ὅπως βλέπετε τό θέμα «Μακεδονική Ὀρθόδοξη ἘκκλησίαἈρχιεπισκοπή Ἀχρίδος» δέν εἶναι καθόλου ἁπλόν καί μάλιστα ἔχει πολλούς αἰῶνες βάθος στήν Ἱστορία, ἐμπλεκομένων ἀπό τούς φυσικούς κληρονόμους ἕως καί τῶν νόθων ὅπως εἶναι κυρίως οἱ Βούλγαροι καί σαφῶς οἱ σλαυοσκοπιανοί οἱ ὁποῖοι ἀπό μόνοι τους ἀρκοῦν γιά τά ὅσα προβλήματα ἔχουν προκύψει κατά καιρούς μέσῳ τῆς λεγόμενης κατ᾿αὐτούς «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία». 

Δεῖτε τούς χάρτες ἀνωτέρῳ καί θά καταλάβετε ποιά εἶναι τά ὄνειρα, οἱ φιλοδοξίες καί οἱ ἐπιδιώξεις τῶν Βαρντασκιανῶν πού εἶναι ἅμεσα συνδεδεμένα μέ τήν πορεία τῆς Ἐκκλησίας τους καί τίς πολιτικές πού ἀκολουθεῖ.

 Σφηκοφωλιὰ σκοπιανῶν ψευδομακεδόνων καὶ μανιακῶν ἀνθελλήνων: Συνῆλθαν σὲ κρυφὸ συνέδριο στὴν Θεσσαλονίκη!!

21 Οκτωβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Holiday Inn της Θεσσαλονίκης συνέδριο με την ονομασία “2023 Θεσσαλονίκη, Φόρουμ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων”. Η διοργάνωσή του έγινε από τις ψευδομακεδονικές οργανώσεις “Krste Misirkov- Μακεδονική Κίνηση Προώθησης της Μητρικής Γλώσσας” και “United Macedonian Diaspora”...συμπλήρωση 100 ετών από την υπογραφή πρωτοκόλλου περί προστασίας των μειονοτήτων στην Ελλάδα. Το εν λόγω πρωτόκολλο ήταν το 16ο πρωτόκολλο της Συνθήκης της Λωζάνης (1923)...   ΕΔΩ  -φωτό ὅπου διακρίνονται δεξιά ὁ Παππά Τσαρκνιᾶς καί μπροστά του ὁ Δημητρᾶς. 

«Με την υπογραφή και επικύρωση στην Ελλάδα της Συμφωνίας των Πρεσπων τα πράγματα έχουν βελτιωθεί πολύ σε ότι αφορά τον αυτοπροσδιορισμό των Μακεδόνων και το όνομα της γλώσσας τους. Είναι πλέον νόμος του ελληνικού κράτους ότι μια Μακεδονική εθνικότητα υπάρχει στο γειτονικό κράτος της Βόρειας Μακεδονίας και ότι υπάρχει η Μακεδονική γλώσσα η οποία δεν έχει καμία σχέση με την ελληνική. Πλέον, τα ελληνικά δικαστήρια δεν μπορούν να απορρίπτουν ίδρυση Μακεδονικών συλλόγων που αναφέρονται στην μακεδονική γλώσσα. Δεν είναι πια ανύπαρκτη, αλλά είναι η επίσημη γλώσσα του κράτους της Βόρειας Μακεδονίας» ...  η οργάνωση των παπα-Τσαρκνιά και Νατσουλίδου διατηρεί στενές σχέσεις με τους τουρκόφρονες του Κόμματος Ισότητος και Φιλίας στην Θράκη...ΕΔΩ

Συνεπῶς :

 Μήν κάνουμε λοιπόν πώς πέφτουμε ἀπό τά σύννεφα. Ὄχι ! Δέν πέφτουμε διότι τό πρᾶγμα "δουλεύεται" χρόνια τώρα. Καί γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά πώς γίνεται κάτω ἀπό ὁποιαδήποτε κυβέρνησιν καί μάλιστα μέ τήν ἀνοχή της. 

... Ἀνόητοι θά μᾶς κυβερνοῦν πάντα ! Ἀνόητοι καί Προδότες ! Καί ἄν θέλουμε νά ἐπιρρίψουμε εὐθύνες γιά τήν κατάντια μας,μέ ὅλους αὐτούς πού τρέχουν νά κόψουν τό κομμάτι πού θεωροῦν πώς τούς ἀναλογεῖ ( τούρκοι, βούλγαροι,ρουμάνοι,ἑβραῖοι,ἀλβανοί, σκοπιανοί καί ὅλο τό κακό συναπάντημα) ἄς τό κάνουμε πρῶτα μέ τούς ἑαυτούς μας διότι ὅταν τόν Μάϊο ψηφίζαμε, γνωρίζαμε καί γιά τήν μεγάλη προδοσία τῆς Μακεδονίας ( συριζα-νδ) ἀλλά καί γιά ὅλα ὅσα ἑπακόλουθα ἔρχονταν ἐξ αὐτῆς : Ἀναγνώρισις γλώσσας ( συνεπῶς αὐτομάτως καί ἐθνικῆς μειονότητος ) ἀπό τήν ἑλληνική δικαιοσύνη : Δέν ξεχνῶ τήν ΠΡΟΔΟΣΙΑ - Δέν ξεχνῶ τούς ΠΡΟΔΟΤΕΣ

Λοιπόν, ποιός ἔπεσε ἀπό τά σύννεφα ; 

Ἔτσι καί μέ τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο πού συνέταξε τίς Χριστουγεννιάτικες εὐχές στήν "Μακεδονική Γλῶσσα" ὅταν ἕναν χρόνο πρίν,κατά τήν ἀναγώρισιν τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀχρίδος ἀπέκλειε : τόν ὅρον “Μακεδονική” καί οἱοδήτι ἄλλο παράγωγον τῆς λέξεως “Μακεδονία”, ὅπως χαρακτηριστικά συμπεριελάμβανε τό κείμενον τῆς ἀποφάσεως.  

Ποία ἠ ἀνάγκη τῶν Παππᾶ-Τσαρκνιάδων ( τόσο ὁ ἀείμνηστος Δημήτρης Ῥῖζος ἀπό τόν "Ἀδέσμευτο Τύπο" ὅσο καί ὁ ἀείμνηστος Γεώργιος Καψάλης τοῦ " Στόχου" ἔκαναν συνεχεῖς ἀποκαλύψεις γιά τήν "παντοειδή" δρᾶσιν τοῦ ἐν λόγῳ ἀπό τίς αρχές τῆς δεκαετίας τοῦ ᾿90 ...) ὅταν ὁ ἴδιος ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης σιγοντάρει τήν προδοσία πού ἐπισημοποιήθηκε ἀπό τά κομμούνια τοῦ συριζα,πῆρε τήν ὑπογραφή καί ἔγκρισιν τῆς ἑλληνικῆς δικαιοσύνης γιά νά διαλαλοῦν σήμερα τούς σκοπούς τους γιά Μακεδονία τῶν Σκοπίων χωρίς νά τούς ἀγγίζῃ κανείς ; 



Ἡ Πελασγική

http://sxolianews.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου